annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Opnemen van films uitgeschakeld, FDR -AX33 camcorder

profile.country.NL.title
SiAnPolman
Ontdekker

Opnemen van films uitgeschakeld, FDR -AX33 camcorder

Bij mijn camera heb ik 2 Lexar proff SD XC II geheugenkaarten. Sinds enige tijd krijg ik de melding "Film met formaat videomateriaal verschillend van dit toestel werd opgenomen.Opnemen van films uitgeschakeld" De filmbeelden die op de geheugenkaart staan kan ik niet inzien. Niet met de camera, niet met de SD kaartreader op de computer en niet met de cardreader op mijn Macbook pro (versie 2012) wie kan mij helpen? ik wil niet defragmenteren want dan ben ik de beelden kwijt!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @SiAnPolman

Wat een vervelend probleem!
Het lijkt erop alsof de geheugenkaarten ook voor iets anders gebruikt zijn?

- Geeft de computer of je laptop wel aan dat er een kaart gezien wordt?

 

Aantal dingen die je zou kunnen doen:

- Een nieuwe kaartlezer. (deden de geheugenkaarten het eerst wel met deze lezer?)

- Als de kaart wel gezien wordt door de computer: De hele kaart kopiëren en overzetten.

- Een card rescue (soms zit deze software bij de kaart als een download)

 

Voor de camera zou ik proberen er een andere sd-kaart in te stoppen, eentje die je niet voor iets anders gebruikt hebt en die kaart in de camera te formatteren. Zou dan wel een ander merk nemen, voor de zekerheid.

profile.country.NL.title
SiAnPolman
Ontdekker

Beste Amfion expert,

Bedankt voor je reactie,

Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen;

 

De twee geheugenkaarten heb ik speciaal gereserveerd voor camcorder. Zijn niet voor een ander apparaat gebruikt.

- 1 kaart had ik nodig en heb ik met de camera opnieuw geformatteerd.

.   Ik ga er vanuit dat de beelden die erop stonden verwijderd zijn bij het formatteren.  Het was me niet gelukt

   om de beelden die hier op stonden op te slaan op een andere schijf met PlayMemories Home.  Die ben ik dus

   kwijt.

- Voor die andere geheugenkaart hoop ik een andere oplossing te vinden dan formatteren. De enige beelden die

  op deze geheugenkaart met de camera, computer of MacBook herkend worden, zijn 5 foto's. Geen filmbeelden

  dus.

- Ik heb tot de foutmelding altijd de filmbeelden op een externe schijf opgeslagen door de camera aan te sluiten

  op Windows laptop of MacBook pro met het programma PlayMemories Home.

- PlayMemories Home deed het trouwens ook niet meer met de Macbook Pro. Ik zag vanavond dat er mogelijk

   een update programma voor ontwikkeld is

 

- De geformatteerde geheugenkaart kan ik weer gebruiken voor opnemen. heb de camera nu ingesteld op

  bestandsindeling"AVCHD".

 

 De formulering van de zin: "Film met formaat videomateriaal verschillend van dit toestel werd opgenomen. Opnemen van films uitgeschakeld", lijkt me een slechte vertaling van een andere melding. Ik wil graag weten waar deze melding origineel naar verwijst. Ik denk aan camera firmware.

 

Zelf ben ik ook bang dat het probleem is ontstaan door het switchen met bestandsindelingen op de camera van "HD AVCHD" naar "XAVC S HD" (met de dezelfde geheugenkaarten)

Ook zit ik te knoeien met de opnamefunctie's "Vloeiend langzaam opnemen", "Golfopname" en "Hoge snelheidsopname".  Krijg dan de melding ; "Deze bediening of instelling is niet beschikbaar als volgt. bestandsindeling [ HD AVCHD ]

 

De tip card rescue zal ik nog naar kijken/zoeken. Ik ben bang dat het rescue programma er niet standaard  bij zit. Was me vast bij het zoeken opgevallen.

Ik hoop eigenlijk dat er nog mogelijkheden zijn door met camera instellingen/ firmware aanpassing of met het programma PlayMemories Home, de beelden zichtbaar te kunnen krijgen.

 

Ik zie uit naar een handig herstel format / link / programma / oplossing.

 

Alvast bedankt;

 

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @SiAnPolman

Een link naar een herstelprogramma heb ik niet paraat. Gelukkig jaren geleden voor het laatst nodig gehad en er zijn vast inmiddels nieuwe versies.

Als je de oorspronkelijke termen wil weten kun je het beste de camera op de Engelse taal instellen. 

Dat een bepaalde functie niet beschikbaar is met een bepaalde bestandindeling klopt, dit is geen fout. Je zult dan de bestandsindeling moeten wijzigen.

 

De kans is nog aanwezig dat de beelden op een andere map op je geheugenkaart staan. Playmemories heb ik al lang niet meer gebruikt moet ik eerlijk zeggen.

De filmbeelden staan niet in dezelfde map als de foto's, maar het verschilt een beetje in welke map dan wel. Ik adviseer om de hele geheugenkaart naar een pc/laptop te kopieren en alle mapjes een voor een te openen. 

Hoop dat er nog iets tussenzit dat kan helpen!