annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Play Memories voor Apple IMac versie 10.14.1

OPGELOST
profile.country.BE.title
timothystappers
Ontdekker

Play Memories voor Apple IMac versie 10.14.1

Nieuwe IMac gekocht en playmemories geinstalleerd. Programma opent maar als ik de camera aansluit en films wil importeren loopt het systee vast iedere keer. Met Windows werkte alles perfect maar dus niet met Apple. Kan ik playmemories enkel gebruiken op windows? Iemand nog dezelfde ervaringen? Kan helaas geen films branden op bluray met Apple nu...

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert
8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@timothystappers

 

volgens deze Sony pagina https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00056046 is Sony nog niet bij 10.14 aangekomen...

Maar er zijn op de Mac toch andere manieren om een film te importeren? (IMovies bijv?)

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
timothystappers
Ontdekker

Apple Imac is een ramp: geen enkele mogelijkheid om de films van mijn HD camera op een bluray te branden! Ook imovie ondersteund geen AVCS. Het enige wat ik nog kan doen: terug Windows aanschaffen en alles werkt perfect. En ik dacht dat Apple zo "goed" was in film/beeldverwerking...neen dus. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Importeren van bestanden vanaf je camera heb je niet per definitie de software van Sony nodig. Plaats de SD kaart in je iMac of gebruik een kaartlezer en verplaats de bestanden. Zo werk ik persoonlijk het liefste. 

 

Deze vraag gaat niet zo zeer over Sony, maar hoe je bluray brand onder MacOS? Hiervoor kun je bijvoorbeeld terecht op Tweakers.net.

 

Uitervaring kan ik aangeven dat dit prima mogelijk is onder MacOS. 

mac os burn blu ray

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@timothystappers

 

wellicht heb je hier iets aan?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204202#sony

 

of deze

 

https://www.youtube.com/watch?v=xFjpN-f1flU

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
timothystappers
Ontdekker

DANK JE WEL!

Ik heb mijn AVCHD bestanden kunnen invoegen via mijn Sony SD kaart. Maar ik zou mijn films willen branden naar een Bluray disc zoals ik vroeger rechtstreeks deed via Playmemories. Hoe moet ik dit via imovie uitvoeren? Het moet wel bluray zijn en geen dvd want dan verlies ik alle beeldkwaliteit...

profile.country.BE.title
timothystappers
Ontdekker

Update 22 mei 2019: Heb toch maar een WINDOWS laptopgekocht om terug te kunnen werken met SONY PLAYMEMORIES en BLURAY's te branden. Helaas niet mogelijk met Apple iMac! 

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi Timothy, goed om te lezen dat je het via deze omweg toch hebt weten op te lossen. Toch jammer van Mac.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@timothystappers 

 

Jammer dat je een extra product hebt moeten aanschaffen terwijl we (@Instaphoto en mijzelf) aangeven dat je heel goed Blu-ray met een Mac kunt branden.

Maar prima keus als het voor jou werkt natuurlijk!

 

@Boudewijn_D het heeft meer met keuzes van users te maken dan met het OS 😉

 

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en