annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony AX100e Full HD opnames zien er beroerd uit?

profile.country.NL.title
TomTom1298
Ontdekker

Sony AX100e Full HD opnames zien er beroerd uit?

Howdy,

Ik ben net terug van een 3 daagse opname in Wildlands Adventure Zoo Emmen, dit is mijn eerste langdurige filmsessie met de net nieuwe camera, en de FHD opnames zien er echt gewoon hondsberoerd uit, of ligt dat soms aan mij?

Alles is zo wazig, en dat terwijl mijn lens schoon is... Kunnen jullie met mij oordelen?

 

Edit:
De monitor die ik gebruik om mijn beelden te bekijken: ACER Predator XB271HUABMIPRZ (2K 144Hz monitor - 2560 x 1440 )

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor het doorsturen van de video. Deze is inderdaad niet scherp, hij lijkt vanaf seconde 23 wel een stuk scherper te worden. Ik ga voor je navragen wat hier een oorzaak van kan zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

 

 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Ik heb het even intern nagevraagd. Hierbij kreeg ik het volgende antwoord:

 

Het is lastig om zo een juiste conclusie te kunnen trekken. het kan zijn dat er door temperatuur verschillen toch wat condensvorming kan optreden. Dat zie je dan wellicht niet op de voorzijde van de lens, maar treed wellicht wel op verderop in de lens.

 

het kan ook zijn dat men met een grote diafragama waarde heeft gewerkt en dan krijg je ook maar een heel klein bereik van scherpte.

 

Opzich is er voldoende licht aanwezig, dus de camera moet wel degelijk in staat zijn om ook onder dit soort omstandigheden een goed scherp beeld te leveren.

 

Daarnaast kan het ook zijn dat dit de beelden zijn van de dubbele opname funktie. Deze camera is in staat op tegelijk in hoge kwaliteit  en in lage kwaliteit video’s te schieten.

 

De MP4 bestanden die hierbij worden aangemaakt zijn bedoeld om in meer professionele editing software eerst de lage kwaliteit video’s te gebruiken om snel een montage te maken en als dit klaar is kan deze software vervolgens deze zelfde montage in hoge kwaliteit maken. Alleen dan moet een computer hier veel aan rekenen en dat kost veel meer tijd.

 

Hopelijk heb je hier wat aan!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi