annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DSC-W800 functies van knoppen door de war

Reinier84
Ontdekker

DSC-W800 functies van knoppen door de war

Ik heb een jaar geleden een DSC-W800 aangeschaft. Pas geleden werkten de verschillende knoppen van de camera (zoom, menu, ok, pijltjes) opeens niet meer naar behoren. Zoomen lukt niet meer, en ik kan niet meer goed instellingen veranderen. Verder lijkt het alsof soms de functie van knoppen opeens omdraait. Zo fungeerde 'ok' (het ronde knopje tussen de pijltjes) opeens als 'menu' knop en andersom, en momenteel kan ik in het menu de 'ok' knop gebruiken om door verschillende menu's te lopen, maar kan ik niet selecteren. Verder gaat het scherm te pas en te onpas weg uit het menu. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en of dit op te lossen is??

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Reinier en welkom bij de Community!

 

Da's een vreemd probleem!

Ik zou proberen om de camera te resetten naar fabrieksinstellingen

In de helpgids van je camera staat het zo beschreven:

http://pdf.crse.com/manuals/4533356711/NL/contents/TP0000331648.html

U kunt alle instellingen terugstellen op de standaardinstellingen.

De beelden blijven behouden bij het uitvoeren van deze functie.

  1. MENU - (Instellingen) - (Hoofdinstellingen) - [Initialiseren] - [OK] -

Opmerking

  • Zorg ervoor dat u de accu niet verwijdert tijdens het initialiseren.
 
 
Als dit niet helpt dan zou ik eens gaan informeren naar een reparatie.....
Reinier84
Ontdekker

Hallo Amfion,

 

Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas lukt het me niet om een keuze te maken in welk menu dan ook, dus initialiseren lukt ook niet. 

 

Ik zal nog wat informatie opzoeken over reparatie, maar ik vermoed dat ik dan beter een nieuwe camera kan aanschaffen...

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai... Ja dan wordt het lastig idd...
Heb je trouwens al geprobeerd om de batterij er voor langere tijd uit te
halen? Echt een paar dagen of zo?
Reinier84
Ontdekker

Ik heb het geprobeerd, en dat helpt helaas ook niet. Het lijkt er trouwens wel op dat mijn batterij ook niet goed meer werkt, want de camera gaat vaak niet meer aan, en lijkt steeds weer opnieuw te kunnen worden opgeladen (het oranje lampje gaat branden als ik de oplader in het stopcontact steek). Zou het kunnen dat het probleem van de knoppen veroorzaakt wordt door een kapotte batterij?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ehm dat is een heel goeie vraag! Een slechte batterij kan veel problemen geven, maar of dit specifieke probleem er door kan onstaan durf ik echt niet te zeggen! Ik zet je vraag even door naar iemand die daar hopelijk een antwoord op kan geven.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@Reinier84 Ik heb je foutmelding gemeld en als reactie gekregen dat Sony contact met je op zal nemen over dit probleem. 
Ik ga er vanuit dat ze je via Community een bericht gaan sturen. Je ziet dan rechtsboven bij het brief-icoontje een 1 verschijnen. Je krijgt hiervan geen melding in je gewone/eigen mailbox, dus ik zou zeggen hou het even in de gaten :wink: 

Reinier84
Ontdekker

 @Amfion: Dank voor je reactie. Ik heb in mijn eigen mailbox bericht gehad van Sony. Er wordt gesteld dat het lastig is om vast te stellen of het probleem door de batterij komt, en wordt me geadviseerd om de camera naar Tech Repair te sturen voor een diagnose. Als ik de reparatieprijs te hoog vind, of de camera niet te maken is, kost het me niets als ik de camera niet terug wil, dus ik ga de camera opsturen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ah, da's mooi! Ben benieuwd wat Tech Repair gaat constateren!