annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kwaliteit foto's dsc-hx9v

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

Kwaliteit foto's dsc-hx9v

Ik heb sedert enkele weken een dsc-hx9v dit ter vervanging van een nikon coolpix 7900 dat niet meer herstelbaar is. De Foto's van mijn nieuw toestel zijn echter niet van de kwaliteit van de nikon én niet van de foto's die ik op het internet gevonden heb van dit toestel. Een opmerking die in een ander forum gelezen heb is dat de foto's teveel gecomprimeerd worden. Met mijn ander toestel had ik méér digitale zoom dan ik nu heb. Als ik op de foto inzoom op de bomen in de verte, laat de kwaliteit te wensen over. Een foto uploaden als bewijs wordt hiet blijkbaar niet toegestaan.

Kan ik daar iets aan veranderen of doe ik iets anders fout?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik snap er werkelijk niks van, waarschijnlijk heb je een maandagmorgen model, want bij mij maakt hij juist perfecte foto's.

Misschien is er dan iets mis met je lens of spiegel o.i.d.

Ik heb ook een dure spiegelreflex camera, maar de foto's van de HX9V doen daar zeker niet voor onder!

Dus als ik jou was zou toch nog maar eens terug gaan naar de winkel waar je 'm hebt gekocht en vragen of ze 'm eens nakijken of een nieuw leveren!



__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.nl_NL.title
SA_koremans
Bezoeker

Nee, het is geen defekt en ik ben teruggegaan.

Zei de vakhandelaar ook, geen defekt, geld terug en doos terug in de vitrine.

Ik zie het bij de laatste modellen van Sony, ook bij ongemodificeerde fotos van andere mensen tot aan de HX100V hierbij een aantal voorbeelden, schiet je zo'n uniek plaatje....

Zoom tot 100% (pixel ratio foto:beeldscherm 1op1) en kijk naar de kraaiepootjes, alsof er een glasplaat op de foto ligt met kleine krajes erop, je schrikt je rot als je gaat afdrukken.

.

Dit had ik zelf ook op alle fotos in meer en mindere mate, zie bijlage, fotos van DCS-HX100V

De Sony NEX-5 heeft dit allemaal weer niet zover ik gezien heb.

Bij de kleinere modellen van Nikon zag ik dit effect (zij het in veel mindere mate) ook terug dus ook die toestellen overgeslagen. De nikon 1 heeft het duidelijk niet maar is wat mij betreft te ver buiten het geplande budget.

Ik ga voor de FP F770EXR die wel ± het zelfde budget heeft en nagenoeg dezelfde specs maar die ook in RAW opslaat en in 16 MP wel een goeie compressie ratio (EN instelbaar!) heeft .

Comprimeert in 'Fine' modus slechts 1:6

Message was edited by: SA_koremans

Message was edited by: SA_koremans