anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony 55XD9305 + soundbar HT-ST5000 - brak atmos na Netflix

profile.country.PL.title
simonbl
Poszukiwacz

Sony 55XD9305 + soundbar HT-ST5000 - brak atmos na Netflix

Dzień Dobry,

Mam zestaw TV 55XD9305 i soundbar sony HT-ST5000 - połączone nowym kablem HDMI 2.2 z eth do złącza ARC.

Niesety aplikacja NETFLIX, która jest zainstalowana na TV nie jest w stanie przesłać dźwięku w formacie dolby atmos.

Próbowałem też przez aplikcaję zainstalowaną na PS4 ale niestety też bez sukcesu - cały czas dźwięk 5.1 dolby digital/dolby surround wyświetla się na soundbarze.

Doczytałem, że problem prawdopodobnie leży po stronie TV, w związku z tym nie mogę w pełni wykorzstać potencjału soundbara mimo zapenień w sklepie sony center, że mimo braku wsparcia eARC przez TV - Netflix ma zainstowane sterowniki i powinieniem odtworzyć dźwięk z atmos.

Moje pytanie czy wyjdzie aktualizacja softu do telewizora pozwalająca na odtwarzanie dżwięku w dolby atmos?

 

Pozdrawiam,

Szymon

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

Warto skonsultować to z naszym wsparciem technicznym: poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email, telefonicznie dzwoniąc pod numer tel. 22 3060694 lub e-mailowo: customersupport.pl@eu.sony.com.

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@simonbl  zgłosiłem Twój problem do supportu - oto odpowiedź:

Jedynie format Dolby Atmos - Dolby Digital Plus może być obsługiwany przy pomocy połączenia HDMI ARC, w przypadku, gdy otwierana treść wspiera Dolby Atmos - Dolby TrueHD niestety koniecznie jest wsparcie eARC przez TV, które w tym przypadku nie ma miejsca. Zaleciłbym również dowiedzieć się, jakie dokładnie tytuły miałyby zostać odtworzone - aktualnie niewielka ilość filmów wspiera jakość Dolby Atmos, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że dźwięk w wybranych przez Klienta treściach jest zapisany w innym formacie, np. 5.1 dolby digital/dolby surround.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
simonbl
Poszukiwacz

djrychu - dziękuję za próbę pomocy, też dostałem kilka odpowiedzi na to pytanie, zamieszczam dla innych zainteresowanych:

Nawiązując do korespondencji, pragnę Pana poinformować, iż niestety odbiornik o symbolu KD-55XD9305 nie ma możliwości przekazywania samego sygnału Dolby Atmos, jeśli taki sygnał zostanie przekazany na listwę, to w efekcie końcowym będzie on przekazany jako Dolby Digital lub tez Dolby Digital Plus.
Uprzejmie informujemy, że posiadany przez Pana model telewizora niestety nie ma możliwości odtwarzania formatu Dolby Atmos z aplikacji streamingowych.
W związku z powyższym, dźwięk wysyłany na urządzenie zewnętrzne będzie w zapisany w formacie 5.1.

Uprzejmie informujemy, że telewizor ma możliwość przekazania sygnału Dolby Atmos wysłanego z konsoli PS4 Pro (pod warunkiem ze konsola wspiera dany format) na zewnętrzny system audio.
Konsolę należy podłączyć do odbiornika poprzez HDMI jako źródło sygnału, a system audio połączony powinien zostać poprzez HDMI ARC.

 

profile.country.PL.title
simonbl
Poszukiwacz

Witam,

Podjąłem  kolejną próbę czyli:

1. Kupiłem nowy kabel HDMI 2.0b z ethernetem - niestety bez zmian (testowałem TV-ARC i PS4 na HDMI IN) - kabel oddałem do sklepu.

2. Przywróciłem ustawienia fabryczne TV - bez rezultatu.

Sprawdziłem filmiki dolby atmos na youtube i mam taki sam opis LPCM 48 kHz/Dolby surround. Sprawdzałem (youtube, netflix) i w trzech trybach (Standard, Surround i Sport) grają także te dodatkowe atmosowe głośniki, ale myślę, że jest to jakaś emulacja.

 

Zauważyłem, że jeśli podłanczam PS4 Pro bezpośrednio na wejście HDMI soundbaru to na wyświetlaczu od soundbara pojawia się napis 7.1 ch 48kHz/ Dolby surround (jeśli w ustawieniach PS4 ustawię bitstrem) - ale napisu dolby atmos (ani na soundbarze, ani przy opienie filmu na Netflixie zainstalowanego na TV jak PS4) nie udało mi się osiągnąć.

 

 

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

Kolego @simonbl  niestety ze swojego zestawu (tv+soundbar)  nie uzyskasz pełnego Atmosa. Po pierwsze twój tv nie wspiera formatu Atmos, oraz nie ma funkcji eARC, po drugie konsola PS4 nigdy nie wspierała Dolby Atmos. Z konsoli uzyskasz jedynie linearne 7.1, oraz Dolby Digital 5.1 oraz DTS 5.1. Więc i tak najlepszy dźwięk w tym zestawie uzyskasz z aplikacji Netflixa z TV ponieważ tam masz, atmosa dekodowanego do Dolby Digital Plus 5.1.

Przy tytule filmu na Netflix będziesz miał ikonę Atmos, ale podczas wybory ścieżki dźwiękowej, będzie do wyboru 5.1 (Dolby Digital Plus)

profile.country.PL.title
simonbl
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka  dziękuje za wytłumaczenie - na to wygląda niestety - jednak dziwne, że przy tytule filmu nie  mam własnie Dolby atmos tylko 5.1.

 

Zaktualizowałem właśnie firmware TV do najnowszego dostępnego do tego TV (Nugat 5.417), ale niestety nic to nie zmieniło w kwestii Netflixa.IMG_2446.JPG

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@simonbl zgłosiłem temat do supportu - oto odpowiedź:

Jedynie format Dolby Atmos - Dolby Digital Plus może być obsługiwany przy pomocy połączenia HDMI ARC, w przypadku, gdy otwierana treść wspiera Dolby Atmos - Dolby TrueHD niestety koniecznie jest wsparcie eARC przez TV, które w tym przypadku nie ma miejsca. Zaleciłbym również dowiedzieć się, jakie dokładnie tytuły miałyby zostać odtworzone - aktualnie niewielka ilość filmów wspiera jakość Dolby Atmos, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że dźwięk w wybranych przez Klienta treściach jest zapisany w innym formacie, np. 5.1 dolby digital/dolby surround.

Pozdrawiam