anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Znika dźwięk dts przesyłany do amplitunera

profile.country.PL.title
Pikus20
Nowicjusz

Znika dźwięk dts przesyłany do amplitunera

Mam tv 65XF8505 i amplituner harman kardon avr365. Podłączanie po hdmi arc.  Cały czas mi wyświetla komunikat ze jest błąd komunikacji z systemem audio ale na trybie głośnika TV dzwiek jest odtwarzany bez problemu z amplitunera.  Problem mam natomiast z przesyłaniem dźwięku DTS 5.1, mianowicie przy odtwarzaniu filmu amplituner go nie wykrywa (gra zwykły dźwięk), gdy w tv przełączę na głośnik - system audio, przez ok 7 sekund idzie prawidłowo dźwięk DTS a później znów wyświetla informacje o błędzie komunikacji i wraca do standardowego trybu Głośnik TV i z amplitunera idzie zwykły dźwięk. Poradzcie co może być przyczyna. Próbowałem już chyba wszystkich ustawień dźwięku, może to przez ten błąd komunikacji? Tylko z czego on wynika?

2 ODPOW. 2
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Pikus20 zgłosiłem problem do supportu - oto odpowiedź:

Na początek zaleciłbym sprawdzenie, czy telewizor nie jest podłączony z amplitunerem równocześnie za pomocą przewodu HDMI (gniazda ARC w obydwu urządzeniach) oraz przy pomocy kabla optycznego? W przypadku tego rodzaju podłączenia faktycznie odbiornik może mieć problem z wykryciem systemu audio, w związku z czym zaleca się, aby urządzenia były podłączone jednym przewodem (tylko HDMI). Zaleciłbym również sprawdzenie ustawień samego amplitunera, jak również wykonanie jego resetu. Ponadto należałoby sprawdzić, czy przewód HDMI nie jest uszkodzony oraz czy jest właściwie podłączony do obydwu urządzeń.

W sytuacji gdy powyższe działania nie przyniosą zamierzonych rezultatów, z poziomu odbiornika telewizyjnego rekomendowałbym wyczyszczenie pamięci podręcznej ( Home - Ustawienia - Pamięć i resetowanie - Wewnętrzna pamięć współdzielona - Dane w pamięci podręcznej - OK), a następnie wykonanie tzw. miękkiego resetu, polegającego na przytrzymaniu zielonego przycisku włączającego na pilocie przez ok. 7 sekund. Zaleciłbym również przywrócenie ustawień fabrycznych.

Jeżeli wyżej wymienione wskazówki nie pomogą rozwiązać niedogodności, potrzebowalibyśmy uzyskać informację dotyczącą źródła odtwarzanych filmów, jego formatu zapisu, jak również poznać wersję oprogramowania systemowego, które jest aktualnie zainstalowane w odbiorniku.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Pikus20
Nowicjusz

Dziękuje za odpowiedz, faktycznie ustawienie wszystkiego od nowa pomogło, musiał być jakiś błąd w ustawieniach amplitunera chyba ... pewnie jakiś szczegól. W poprzednim telewizorze działało a tu nie ale teraz jest w porządku. Pozdrawiam