anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Przedstawiamy zwycięzcę naszego konkursu

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
180 wyświetleń

001.jpgPrzedstawiamy zwycięzcę naszego konkursu „Życie”. Poprosiliśmy go, żeby opowiedział nam o sobie i o okolicznościach powstania nagrodzonego zdjęcia. Zapraszamy do lektury wywiadu.

 

Zacznijmy od tego, gdzie mieszkasz, co robisz i skąd wzięło się Twoje zainteresowanie fotografią? 

Mieszkam z żoną i synem w Steinmaur w Szwajcarii. Jestem inżynierem-mechanikiem w zakładach obróbki termicznej. Fotografowaniem zająłem się około sześciu lat temu, żeby przezwyciężyć stres związany z pracą. Fotografia pozwala mi przenieść się do świata natury, nabrać sił do życia, wyrwać się z codziennego kieratu. Kiedy zaczynałem, miałem już aparat Sony α58.

 

Co poczułeś, gdy dowiedziałeś się o wygranej?

Kiedy przeszedł ten mail, byłem przeszczęśliwy. Natychmiast dałem znać rodzinie. Potem zadzwoniłem do mamy i powiedziałem jej, że to zdjęcie i zwycięstwo dedykuję ojcu, który odszedł w poprzednim tygodniu. Była równie zachwycona jak ja.

 

Co natchnęło Cię do utrwalenia tego obrazu i jakiego użyłeś sprzętu?

Chodziłem wtedy na kurs fotografii. Trwało to z grubsza rok. Pewnego dnia, w Zurychu, wprawiałem się w fotografii ulicznej i czarno-białej. Obserwowałem ludzi i spostrzegłem tę kobietę. Siedziała przy kawiarnianym stoliku i w głębokim skupieniu szkicowała. Chciałem uchwycić ten moment. Zdjęcie zrobiłem aparatem Sony α7M II z obiektywem 70–200 mm F2.8 GM OSS przy następujących ustawieniach:

- 170 mm

- ISO 200

- F2.8

- 1/750 sekundy

Następnie przekształciłem zdjęcie z kolorowego na czarno-białe przy użyciu wtyczki Silver Efex Pro 2. Eksperymentowałem z różnymi filtrami, aż zdjęcie zaczęło wyglądać dokładnie tak, jak sobie wyobrażałem.

 

Co doradziłbyś innym fotografom, żeby ułatwić im robienie zdjęć wartych zgłoszenia na konkurs?