annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Autofocus werkt opeens niet meer bij Sony SEL 90mm 2.8 FE Macro

profile.country.NL.title
judith11169
Nieuw

Autofocus werkt opeens niet meer bij Sony SEL 90mm 2.8 FE Macro

Ik fotografeer sinds iets meer dan een jaar met veel plezier met deze lens op mijn Sony A7RV. Fijne lens, zeker ook om insecten mee te fotograferen. 

Sinds deze week stelt hij niet meer scherp met autofocus. Met manuele focus lukt het nog wel, maar dat is niet handig met bewegende onderwerpen. Er is niets raars gebeurd, hij niet gevallen ofzo. De ring op de lens zelf staat op af en de instellingen in de camera staan ook goed. Hij beweegt wel, zoals gebruikelijk om de scherpstelling te vinden. Maar hij beweegt niet helemaal. Als ik door de zoeker kijk bij de verdeelbalk voor scherpstellen lijkt hij bij 0,5 te blijven steken. Als ik switch naar MF kan ik vanaf daar wel verder scherpstellen.

 

Het probleem zit niet in de camera, met mijn andere lenzen stelt hij wel goed scherp in autofocus.

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
judith11169
Nieuw

Even ter aanvulling: het probleem zit niet in de camera, met mijn andere lenzen werkt autofocus zoals het hoort.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @judith11169 en welkom bij de Community,

 

Is misschien het schuifje aan de zijkant van de lens waar 'full' naar een andere stand gegaan dan wat je eerst gebruikte?

Stelt de lens bv alleen heel dichtbij wel scherp maar niet in de verte?

 

Groet,

Antonette