annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ervaringen met Samyang 100mm macro e mount

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ervaringen met Samyang 100mm macro e mount

Hoi Sony gebruikers.

 

Ik ben sinds kort in het bezit van de nex 5 kon ik tweede hands kopen en dat is fijn omdat we bijna op vakantie gaan. Uiteindelijk wil ik de a6000 of 7000 nieuw gaan kopen. Maar ik wilde weten hoe de systeem camera bevalt.

Nou  wil ik wel een macro lens gaan aanschaffen voor onze vakantie.

En na wat speurwerk kwam ik uit bij de samyang 100mm lijkt me een zeer fijn objectief.

Enige is hij kan alleen manueel scherpgesteld worden, nou kan ik mij daar heel goed bij neerleggen. Maar ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die deze lens in hun bezit hebben en wat zij er van vinden. Ik wil deze lens naast macro ook gaan gebruiken voor portret en landschappen naast de kitlens voorlopig.

 

Het fijne vind ik dat deze lens geschikt is voor zowel aps-c als full frame sensors dus als ik de a7000 aan zou schaffen kan deze lens gewoon daarop gebruikt worden. 

 

Tevens zou ik ook in de toekomst een goede walk around objectief willen met een relatief groot bereik en liefst niet te zwaar. 

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen.

MVG Jolanda!

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik denk dat er bitter weinig mensen deze macrolens zullen hebben, maar ik ben vrijwel zeker dat deze lens top zal presteren.

 

Samyang lenzen zijn bijna allemaal zeer, zeer goed (zelfs los van de prijs) en bovendien zijn er gewoonweg geen macrolenzen die slecht presteren. Ik ga zelfs zover om te zeggen dat echte macrolenzen net een select groepje lenzen vormt waarbij je quasi nooit fout kan gaan.

 

Misschien interessant om te lezen is volgend artikeltje dat ik had geschreven:

https://community.sony.be/t5/lenzen-en-objectieven/tips-hoe-kies-je-een-macrolens/td-p/2158733

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ik was jou stukje toevallig al tegen gekomen.

Ik zal wat foto's toevoegen die ik met mijn zoomlens gemaakt heb zonder extention tubes waarvan de macro stand zit op 250-300 mm

 

Het blauwtje ik van facebook opgeslagen omdat die op mijn externe harde schijf staat moest alles overzetten ivm een computer crasch had veel icarus blauwtjes vlinder.JPG28.jpg9.jpgbbb.jpg34.jpg 

 

 

Al deze foto's zijn gemaakt in de macro stand met een maximaal diafragma van f5 tot f 5.6 dus  ik verwacht meer te kunnen halen uit de Samyang. De zoom lens die ik gebruikt heb was een sigma apo en die ratelde in de af dus stelde ook handmatig scherp.

 O ja de camera was de sony a 390 en nu gaat de nex5 mee. 

 

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Dit was dubbel 

 

 

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ik kan zeggen dat ik de lens besteld heb bij media markt, ik heb gekozen voor ophalen bij mediamarkt, ze hebben hem niet op voorraad, maar krijg per mail bericht. Iig wilde ik toch graag voor deze lens gaan. Hoop dat het een goede keus is waar ik nog lang plezier van zal hebben.