annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FE 90/2.8 macro... Een paar testfotootjes

--K2--
Lid

FE 90/2.8 macro... Een paar testfotootjes

Deze week af een toe eens een paar minuten de tijd gehad om nieuwe speelgoed mee naar buiten te nemen :smileyhappy:.

 

Het was niet de bedoeling foto's voor een tentoonstelling te maken, maar enkel een paar testshots rond kleur, contrast, scherpte, bokeh.

Hopelijk hebben jullie er ook wat aan :smileywink:.

 

 

Dit zijn A7-II jpeg's (extra fine), onbewerkt (met uitzondering van het bijsnijden natuurlijk), ofwel f/4 (de eerste reeks), ofwel f/2.8 (deze onderaan).

 

(Ik heb geen idee hoe deze nu voor jullie zichtbaar zullen worden, maar hopelijk wel met voldoende detail, zoals ik ze hier zie...)

 

f/4 :

 

DSC02210 c3.JPG 

 

DSC02210 c2.JPG

 

DSC02210 square.JPG

 

f/4 - iso 100

 

f/4 - iso 100

 

f/4 - iso 100

 

origineel

 

f/2.8 :

 

DSC02249 c2.JPG

 

f/2.8 - iso 100

 

f/2.8 - iso 100

 

DSC02260 c2.JPG 

 

 

 

origineel

 

DSC02262 c2.JPG 

 

f/2.8 - iso 100

 

origineel

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mooie voorbeelden!

 

Dit is inderdaad een van de zotste lenzen in het Sony gamma, als ik me niet vergis hebben @Tjardi en @CarinaDumais deze lens o.a. ook.

 

Zelf heb ik deze lens via Sony al meermaals kunnen lenen, ik zal deze week de lens toevoegen aan de lensdatabase, tenzij iemand van jullie graag een gastpost hierover zou schrijven? (zoals voor de 28-70mm en 35mm 1.8 al gebeurd zijn)

 

De 90mm 2.8 is een van de allerscherpste FE-lenzen...echt onvoorstelbaar knap glas!!!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
--K2--
Lid

Ja, ik heb er geen seconde spijt van dat ik mijn Sony 100 macro door deze vervangen hebben.

 

Niet alleen de optiek is beter, maar ook de geluidloze AF, het volledig interne focussen en de veel degelijkere bouwkwaliteit maken deze FE90 een puur plezier om in de hand te hebben.

Klaus van photozone.de heeft niets overdreven in zijn review/test.  

 

De beste lens die ik nu in huis heb denk ik... :thumbsup:

 

Of ik de tijd ga vinden om er een uitgebreide review van te schrijven weet ik niet...  Binnen een paar dagen zijn we trouwens op reis.

 

Vandaag trouwens de originele Minolta 85/1.4 eens vergeleken met deze FE90, en ook getest hoe de oude Minolta 50/1.7 het op de A7-II doet.  Een van de volgende weken komen die beelden hier ook wel terecht :smileyhappy:.

 

Ik kan in elk geval wel al zeggen dat ik toch nog stevig twijfel of de 85/1.4 ooit verkocht gaat worden. :wink:

profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

@--K2-- Dankje voor de voorbeelden. Ik overweeg deze lens al een tijdje, lijkt me echt een geweldige lens! Je hebt dat winterkoninkje trouwens aardig dichtbij weten te benaderen met 'maar' 90mm :thumbsup:

https://www.facebook.com/bertdellafaille
--K2--
Lid

Graag gedaan hoor :smileywink:.

 

Ik kan deze lens enkel maar aanbevelen zoals je waarschijnlijk al gemerkt had.

 

En ja, deze winterkoning is blijkbaar al zodanig gewoon aan het wonen in onze tuin dat ik tot op 4 à 5 meter kan komen als ik me wat discreet gedraag.  Met de A6000 had hij natuurlijk nog iets dichterbij geleken dan nu met de FF.  De lens doet het prima op beide bodies.