annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FE24-70F2.8 G-Master Zonnekap 82mm.

profile.country.NL.title
geert56
Ontdekker

FE24-70F2.8 G-Master Zonnekap 82mm.

Bij een uitglijder beschadigde ik mijn zonnekap. Helaas bleek Sony niet in staat een nieuw exemplaar te leveren. Mail naar Sony hielp ook niet bestelde "passende" alternatieven bleken toch niet te passen. Uiteindelijk via DPreview in Amerika terecht gekomen waar één adres bleek te zijn dat ze kon leveren! Onder de grens van $200 verstuurden ze echter niet naar Europa. Mocht er iemand op zoek zijn naar dezelfde zonnekap, meld je dan via deze site. Ik heb er nog twee beschikbaar. Schaam je Sony!

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hoi @geert56,

 

Balen van je zonnekap! 

Ik heb even gezocht, en via onderstaande link kun je de zonnekap na-bestellen:

http://nl.eetgroup.com/search?query=X25918842&maxpages=0

 

Kosten ca 65,- euro.

 

 

profile.country.NL.title
geert56
Ontdekker

Het betreft hier de 77mm zonnekap voor het 24-70F2.8 objectief voor de A-mount serie en niet voor de E-mount serie die een diameter van 82mm heeft. Toch bedankt voor de reactie.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je zou op de bovenstaande link "Product niet gevonden? Vertel het ons! Dan zoeken wij voor u." kunnen proberen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
geert56
Ontdekker

Deze zonnekap is volgens Sony in Europa niet leverbaar. In eerste instantie heeft Sony me naar u verwezen maar ook jullie konden ze niet leveren. Na diverse mailtjes naar Sony heb ik het hier opgegeven en kwam ik via diverse gebruikersforums in de U.S.A. terecht waar een reparatiebedrijf de originele kap wél kon leveren. Van Sony zelf al maanden niets gehoord. 

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

@geert56 mag ik vragen waar je die informatie ziet staan? Volgens mijn collega's is dit de kap die je zoekt.. Ook op andere sites staat deze kap aangegeven als kap voor de SEL2470GM e-mount.

profile.country.NL.title
geert56
Ontdekker

 

De gezochte kap heeft de produktaanduiding ALC-SH141

Dit is de sticker op de verpakking. Zie beneden. Dit artikel was volgens Sony zelf niet leverbaar.
Men zou bericht sturen als het wél zo ver zou komen. Het was naar een ander bureau doorgeschoven.
Volgens de verkoper, Superwinkel.nl, was de kans op reactie zeer klein, hoopgevend!
Het zou dus vreemd zijn als deze kap nu ineens wél leverbaar zou zijn.

Met alle respect, ik had voor een produkt in deze prijsklasse wel iets meer service verwacht.

Nogmaals, ik heb er van deze nog enkele als reserve, iemand interesse?

Hiermee wil ik dit item graag afsluiten.

 

Over de kwaliteit van de lens en mijn A7RII ben ik overigens uitermate tevreden.

Dat mag natuurlijk ook wel even vermeld worden.

 

Zonnekap FE24-70F2.8G-Master.jpg 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@geert56

 

Ben intussen een grote fan van Sony. Ze maken kwalitatief zeer goede dingen!

Heb zelf ook een 7R mk2 + 24-70 GM en nog wat andere lenzen. Allemaal Sony.

Maar ik houd intussen m 'n hart vast!

Ook nog een A-6500 + wat lenzen.

 

*

Als je als fabrikant het lef hebt, een lens te introduceren van "Grote Klasse", zoals de 24-70 f. 2.8 GM,

dat ding te promoten en (terecht) op te hemelen, en je bent niet in staat, een simpel

essentieel onderdeel te kunnen vervangen, dan begrijp je er als fabrikant niets van.

 

Service????? Nooit van gehoord !!!!!

 

Dat ding kost in Euro 's een godsvermogen.

 

Ik vind dit letterlijk schande!

 

Sony moet zich dood schamen!

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Nogmaals, dit is de link waar de kap besteld kan worden: 

http://nl.eetgroup.com/i/X25918842-Sony-Hood-Asembly-9137

 

Alle gegevens komen overeen met degenen die op de sticker staan.

SEL2470GM.JPG

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@JBELD6

 

Fijn dat de kap dan uiteindelijk toch te bestellen is.

 

Maar pas, nadat Sony eerst beweerd, dat die kap in Europa niet is te leveren.

En dan iemand uit de Sony community, de halve wereld gaat afzoeken, of dit wel klopt.

 

Als je een lens koopt, ongeacht van welk merk, mag je toch verwachten dat onderdelen zijn te verkrijgen.

Denk zelfs, dat dit door de europese regelgeving wordt geeist.

 

Al met al een bewijs, dat Sony z 'n klantvriendelijkheid en correctheid in deze,

best eens onder de loupe mag leggen.