annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lens mount krassen

profile.country.BE.title
siegbertdh
Ontdekker

Lens mount krassen

Ik wou mijn Sony A6000 en 35mm SEL35F18 lens schoonmaken. Ik haalde mijn lens van de camera en kwam tot de vaststelling dat er krassen zijn op de metalen ring. Ik werk enkel met deze lens en haal deze er dus bijna nooit af. 

 

Moet ik mij hier zorgen om maken of is dit normaal? Foto bijgevoegd.IMG_7040.JPG

5 ANTWOORDEN 5
ant0nett3
Ontdekker

Hi Siegbertdh en welkom bij de Community!

 

Ai, nee dit is niet normaal... Voor de foto's maakt het helemaal niks uit, maar ik vraag me heel erg af hoe dit ontstaan kan zijn als je de lens er bijna nooit af hebt gehaald.... Heb je deze lens nieuw gekocht? 

 

Zolang er geen speling zit tussen lens en body als deze gemonteerd is zul je er geen last van hebben op je foto's. 

profile.country.BE.title
siegbertdh
Ontdekker

Hi ant0nett3

 

Alvast bedankt voor je repply. Dit verontrust me zeker dan want zoals ik ook aangaf, ik haal deze er praktisch nooit af. Ik heb dit pas ontdekt toen ik mijn sensor voor de eerste keer wou schoonmaken.

 

Deze lens heb ik inderdaad gloednieuw gekocht in de Sony Online Store. Wat kan ik hiermee doen, valt dit onder garantie? Want er waren ook al kleine krasjes zichtbaar op de body mount. 

ant0nett3
Ontdekker

Da's denk ik een lastig punt... Je kunt nu niet meer aantonen dat je de lens en body al dan niet zo ontvangen hebt. Sony verkoopt sinds enige tijd niet mee online, maar weet niet hoe het met garantie zit. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Niks lastigs aan. Sony biedt ondersteuning en garantie op producten die aangekocht zijn in de webshop toen. 

Klantenservice bellen en uitleggen dat het via de webshop is gekocht. Raden ze je waarschijnlijk aan om het op te sturen naar een partij als tech repair. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Kijk, da's een duidelijk antwoord.

Zou k wel eerst vragen om een prijsopgave en of dit wel of niet onder garantie valt. Tenzij je 't sowieso gerepareerd wil hebben natuurlijk.