annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NIEUWS de FE 24-105 F4 van Sony

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

NIEUWS de FE 24-105 F4 van Sony

Ben hier weer eens te vinden en wat me opvalt is nog geen bericht over de nieuwe FE 24-105 F4?

 

Zelf vindt ik het wel een interessant bereik. Kan best eens zijn dat de 24-70 hiervoor de deur gewezen wordt :wink:

Voor mijn gebruik is de F4 ook voldoende voor dit reis objectief.

http://www.digifotopro.nl/content/nog-meer-sony-nieuws-fe-24–105-mm-f4-g-oss

 

Andere meningen?

 

groet, Sigi

mijn foto's op; 500px en
47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er is zeker een verschil tussen: "Oh lekker makkelijk, neem ik mee op een rondje wandelen" en "nu ga ik serieus foto's maken". :wink:

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb de 24-105 paar dagen mogen testen, maar ben zelf nog erg content met de 24-70GM. Al gebruik ik deze niet zo heel vaak. De 24-105 is el erg mooi objectief om mee te werken. En de IQ is zeker niet slecht. Heel veel fotografen zullen met de nieuwe 24-105 erg blij zijn. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Instaphoto

 

Is de IQ van de 24-70 GM zichtbaar zo veel beter dan van de 24-105? (en met zichtbaar bedoel ik op een crop op 100%)

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Er zijn diverse websites en youtube kanalen waar men deze testen met plezier uitvoert. De 24-105 heeft mij niet teleur gesteld als gaat om IQ. Hoe deze zich verhoud tegenover de 24-70GM vond ik persoonlijk niet interesant om te testen. In mijn geval is het gewoon prettig om de f/2.8 te hebben. En dat is mijn beweeg reden om de GM te verkiezen. En dan is het apels met peren vergelijken. 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Instaphoto

 

Ja, die YT en allerlei andere reviews ken ik (alhoewel, allemaal...:wink:)

IQ op internet is vrijwel niet te bepalen omdat browsers er tussen zitten, afhankelijk van geschiktheid voor Adobe RGB en/of sRGB etc. etc.

 

Maar we hebben hier op de Sony community NL/BE volgens mij nog niet iemand die beide lenzen 1 op 1 heeft kunnen vergelijken...vandaar mijn vraag. Ik had ze allebei even gecheckt op F4, F8, F16 bijv.

 

 Misschien op Pro-Im 2018 een mogelijkheid om het zelf te doen..

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Voor mij persoonlijk is de vergelijking niet interesant. Kan wel gaan vergelijking, maar hier is f/2.8 een pre. Dan ga je iets doen om het doen. Zonde van mijn tijd. Die kan ik dan wel weer beter besteden :grin:

 

Voor de gene die graag dat extra bereik belangrijk vinden en geen f/2.8 wensen dan zou mijn eerste keuze de 24-105 zijn. Voor mij zou het dan niet de meer prijs waard zijn. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Instaphoto

 

Mijn reactie had een community (=gemeenschap) gedachte...

 

Als ik het voor mezelf zou vragen, kan ik net zo goed naar een winkel gaan en het zelf ervaren. Het leuke van deze community is juist informatie delen zodat anderen er ook wat aan hebben.

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Her zijn twee totaal verschillende objectieven. Beide voor andere doelgroep. En derhalve niet erg interesant om te vergelijken voor mij persoonlijk. 

 

Zie zo vaak mensen die elkaar gek aan het maken zijn met allemaal mooie test grafieken, foto's etc, maar wat zegt dit uiteindelijk? Heel weinig. Persoonlijk bepaal ik eerst wat voor mij belangrijk is. Bijvoorbeeld:

* bereik 24-105 of is toch 70 voldoende?

* diaframga f2.8 of is f/4 voldoende

* is het extra gewicht/formaat van de 24-70GM niet storend

 

In mijn geval kwam ik uit of f/2.8 is een pre 105mm heb ik zelf niet nodig. Het gewicht van de GM stoort mij niet. Doorslag in deze is dan de f/2.8. Ik kan wel naar f/4 8 11 ......, maar kan met de 24-105 niet naar f/2.8. Zo simpel kijk ik naar dit soort keuzes. Wat had het dan toe gevoegd om IQ te gaan vergelijken tussen beide objectieven als de keuze al is gemaakt op andere factoren. Dan zou het voor mij interesanter zijn om de Canon 24-70 II met Metabone of Sigma adapter te testen/vergelijken. 

 

En zoals eerder geschreven. heb je geen wens voor f/2.8 en vind je het bereik van 105mm een pre. Dan is de 24-105 een erg goede keuze. IQ is gewoon weg erg goed. En ander voordeel de camera is beter in belans dat met een 24-70GM. 

 

Zelf wel overwogen om de 24-105 aan te schaffen voor straatfotografie. En daarvoor heb ik een demo model meegekregen om paar dagen te mogen testen. En hoe handig het ook is om te kunnen zoomen. Werk ik het liefst met de Loxia35, 50 en Batis85 voor straatfotografie. Waarom? de Loxia's zijn compact en ook nog eens erg leuk om mee te werken. Manueel scherp stellen heeft zijn charme. 

 

Voor mij persoonlijk wil het het dan ook hier bij laten 😉

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Instaphoto

 

Dank voor het delen van je overwegingen! Dat kan anderen helpen in eventuele keuzes.

 

Voor mij; ik had de keus al eerder gemaakt :wink:

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Beer191254
Lid

Ik ben aan het wachten op een cashback actie, met mijn a9 had ik ook een maand meer geduld moeten hebben dan had ik 500€ minder betaald