annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

op zoek naar telelens voor a6000

ivonnuh
Ontdekker

op zoek naar telelens voor a6000

Hallo Community,

 

Ik ben op zoek naar een goede telelens voor mijn a6000. Ik heb zelf een 55-210 en dat vind ik te weinig zoom voor natuurfotografie. Ik heb nog geen telelens met veel mm's kunnen vinden voor emount bevestiging. Denken jullie dat ik er goed aan doe om de sony adapter aan te schaffen(de vraag is dan welke, la-ea2 of la-ea4?) en dan lenzen koop voor amount bevestiging en de vraag is dan welke de tamron 150-600 of sigma 150-500 als ik het goed heb. of zijn er nog andere? of moet ik nog heel lang gaan wachten tot dat er 1 uit is voor emount bevestiging?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groetjes Ivonne

(beginneling)

Tags (1)
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het is puur gokken of er snel een E_mount versie gaat komen van een telelens... en wat die gaat kosten? Vermoedelijk ook heel veel, zeker vergeleken met de Sigma en Tamron die je hier opgeeft.

 

Beide lenzen (tenminste, als je ook de sigma 150-600 bedoelt, er is inderdaad ook een 150-500 die ik links zou laten liggen) zijn zeer goed, ik heb een lichte voorkeur voor de Sigma (150-600 dus, niet 150-500). Weet ook dat Tamron zopas een versie 2 van deze lens heeft "aangekondigd". Om Sigma ook een beetje bij te benen. Maar veel is er optisch niet aan gewijzigd.

 

Voor je A6000 zijn de LA-EA2 en LA-EA4 prima (en zelfs identiek). Het is pas als je gaat naar een A7-camera ooit, dat de LA-EA2 bijna waardeloos wordt en dat je een LA-EA4 nodig hebt. Beide adapters zijn identiek, met het verschil dat de LA-EA4 gebouwd is voor full-frame sensors (de adapter heeft een grotere spiegel).

 

Ik zou dus proberen gaan voor een LA-EA4, tenzij je een LA-EA2 op de kop kan tikken. Het is ook sterk raadzaam om een van beide lenzen eens uit te proberen met deze adapter. Soms werken lenzen van Sigma en Tamron niet met deze adapters! (eerder een zeldzaamheid, maar toch).

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
ivonnuh
Ontdekker

Heel erg bedankt voor uw informatie. Ik zal het eens uit proberen.