annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony le 70-200mm f4.0 OSS via ebay kopen?

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Sony le 70-200mm f4.0 OSS via ebay kopen?

Hoihoi...

 

Bovenaan mijn verlanglijstje staat deze objectief voor naast mijn sony zeiss 24-70mm f4.0.

Nu staan er bij ebay een paar nieuwe exemplaren uit engeland voor €989.00, wat geen euro modellen zijn, dus als er iets mee is, zou ik de lens hier in nl kunnen laten maken, maar dan heb ik er geen garantie op, dus zou ik deze naar engeland moeten sturen, en zij zouden m dan ook weer op moeten sturen.

 

Dus ik zit in dubio, die gok wagen, en de eventuele reparatie zelf betalen, of toch hier in nl eentje aanschaffen?

 

Wat zouden jullie doen?

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben nogal risico-avers...hoewel de kans klein is dat er met je lens iets mis gaat zijn (camera's 2e hands kopen geeft iets te vaak naar mijn zin "miserie", maar lenzen kopen niet heel vaak, maar wel soms...) moet je hopen op "goodwill" dat de verkoper zijn beloftes nakomt.

 

De prijs maakt het risiconemen misschien wel waard...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Hoihoi...

Bedankt voor je reactie...

Qua aanschaf van een camera zou ik idd het risico ook niet nemen, wat een objectief betreft twijfel ik nog een beetje, maar wat je zegt, mss is t risico t wel waard.

Ik ga er nog even over nadenken..

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Kom je wel eens in Engeland? Of andere landen waar hij een stuk goedkoper is? Je kan vaak bij een Sony service centre de garantie omzetten naar Nederland. Best of both worlds dan :slight_smile:

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Nee, daar ben ik nog nooit geweest, maar ik heb de gok gewaagt, en 1ntje gescoord...:smileyhappy:

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ah spannend!

 

Hou ons zeker op de hoogte :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Zal ik doen... :wink:

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje

Gefeliciteerd met je aanschaf. Lenzen schaf ik ook nog wel eens aan via internet, bijvoorbeeld via amazon.de

Het prijsverschil is best hoog en de kans dat er iets aan mankeert zal niet zo hoog zijn. Daarbij betaal ik met een credit card met 180 dagen aanschaf garantie en dat werkt echt. Ervaring met iets geheel anders, dus geen lens, maar kon op basis daarvan gewoon omruilen na contact met de verkoper.

Het enige wat het voor mij nog wel eens spannend maakt is dat er volgens kenners (op diverse fora internet) kennelijk de bouwkwaliteit per lens nog wel eens verschillend kan zijn? @albertdros, volgens mij had jij dat ook eens genoemd? Of was dat alleen bij een Samyang?

 

Overigens kijk ik altijd wel naar de ervaringen met de verkoper en google die meestal ook wel even.

Dan kom je er bijvoorbeeld achter dat e-infinity die nogal eens op ebay adverteert, helemaal niet in Engeland zit maar ergens in China. Overigens wel heel veel goede referenties, ook op nogal wat forums.

 

Veel plezier ermee!

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Dank je :wink:

 

daar heb ik de lens idd gekocht, deze wordt wel vanuit engeland verstuurd, maar zij kopen de  apperatuur wel uit bv honkong/ china ed.

 

betalen via Paipal voelt ook wel goed ivm met de volledige kopersbescherming

 

als t goed is heb ik m komende week in huis... :slight_smile:

 

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Lens is onderweg, ik verwacht m as donderdag in huis te hebben :slight_smile: