Deel jouw ervaring!
Ik wíl een groothoeklens aanschaffen voor mijn Sony A7 II, ik heb een budget van ongeveer 1000 euro. Welke raden jullie mij aan en waarom? Wel een groothoeklens met automatische focus.
Hartelijk dank voor de reacties
Carina
Goedemorgen Carina,
Leuk dat je een groothoeklens wil aanschaffen voor je A7 II! Ik denk dat onze experts je prima advies kunnen geven. Ondertussen zal ik het zelf ook even intern voor je navragen.
Met vriendelijke groet,
Bibi
Opties vanuit Sony
Persoonlijk altijd erg tevreden geweest met de 16-35 f/4.
Dan heb je nog de optie voor primes...
Daar was ik al bang, over mijn budget voor een goede lens.
Is dit iets, of zeggen jullie...nee niet doen....
https://www.cameraland.nl/sony-fish-eye-converter-28mm-2-0-full-frame
toch maar eens kijken bij deze
Sigma 20mm f/1.4 DG HSM Art
of nog even doorsparen en voor de
sony 16-35 f/4 gaan
Als eerste de vraag wens je zoom of vastbrandpunt (prime)
Wat is voor jouw groothoek. Is dat 16mm of is 28mm al groothoek voor je?
Wat wens je te fotograferen met de groothoek?
Persoonlijk ben ik geen fan van de 28mm incombinatie met de Fish eye converter voor landschappen etc. IK zou dan zelf ook kijken naar een 16-35mm al dan niet tweedehands.
Qua budget kun je het ruim redden met Samyang AF 14 of 24 mm F2.8, ook goede recensies.
Albert heeft bijv. de 14 mm veel gebruikt en die is er nu dus ook in AF.
Wel belangrijk blijft de vraag die Instaphoto ook al stelde; wat is voor jou groothoek?
grt, Sigi
Beste
Ik heb op mijn Sony A7 II en AF 14/2.8 FE gemonteerd ! Een toplens van SAMYANG. Op de site Dpreview kan je heel objectief er alles over lezen https://www.dpreview.com/products/samyang/lenses/samyang_af_14_2p8_fe
Samyang 24mm 2.8. Klein, licht, goedkoop en levert mooie resultaten.
Hartelijk dank voor alle reacties en suggesties, ik denk dat ik voor deze ga..
Sigma 20mm f/1.4 DG HSM Art Sony E-mount objectief
iemand ervaring ermee?
Zoek eens met Google of Youtube op dit objectief en je zult de nodige ervaringen vinden over dit objectief. 😉