annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke lens is beter?

profile.country.NL.title
Bob1995
Nieuw

Welke lens is beter?

Zelf heb ik de NEX 3 camera, hierbij heb ik al de E 55-210mm F4.5-6.3 OSS telelens (https://www.bol.com/nl/p/e-55-210mm-f4-5-6-3-oss/9000000011694969/) 

Deze lens is goed echter zoek ik toch nog naar een camera lens die nog beter objecten van ver af dichterbij haalt. Dit is onder andere voor het fotograferen van vogels.

Nu kwam ik deze andere lens tegen (https://www.bol.com/nl/p/sony-18-200mm-f-3-5-6-3-sel-18200-superzoom-lens/9000000012393815/) de Sony 18-200mm - f/3.5-6.3 SEL-18200 - superzoom lens.
Echter vind ik het lastig om af te lezen aan de specificaties wat nu de betere lens is en hoeveel beter het eigenlijk is.

Ik ben uiteindelijk gewoon maar een hobby fotograaf die het leuk vind om te foto's te maken. Maar al die specificaties brengen mij nogal in de war, kan iemand mij dat uitleggen en eventueel zeggen welke lens beter is? Waar zie je dat aan?

Ik zoek een lens dat als ik op 10 meter afstand ben, ik kan inzoomen op een Merel en dat ik dan eigenlijk bijna moet uitzoomen om de vogel in zijn geheel op de foto te krijgen.

 

Echter, ik overweeg ook om mijn NEX 3 te vervangen met een andere NEX van Sony, mede het zelfde omdat ik mijn telelens en macro lens nog steeds wil gebruiken voor de camera en dan hoef ik geen nieuwe lenzen te kopen. Maar mijn huidige NEX 3 heeft denk ik soms wat moeite met het vinden van de goede focus na al die jaren en het schermpje lijkt water schade te hebben (vlekken onder de glasplaat). Dus als ik de NEX 3 ga vervangen welke zou ik het beste kunnen nemen en welk prijskaartje hangt daar aan? Ik heb wel wat te besteden maar wil ook niet te veel uitgeven. 

 

Graag jullie advies.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Misschien klinkt het vreemd, maar kijk eens naar een zoomcompactcamera zoals de RX10 serie. 

 

Dergelijke zoomlenzen zijn erg prijzig. Zeker in combinatie met een nieuwe body. 
Een RX10 is voor een hobbyfotograaf een hele flexibiele aanwinst. Kwaliteit van het glas is enorm goed!