anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problemy z touchpadem

ka.zet
Poszukiwacz

Problemy z touchpadem

Witam,

 

niespodziewanie podczas codziennej pracy komputera touchpad przestał prawidłowo działać. Nie był czuły, wskaźnik na ekranie poruszał się w innym kierunku niż dokonywane ruchy na płytce dotykowej, nie mogłam przewijac stron w przeglądarce, gdy dotykałam płytki by zamknąć okno nie reagował, dopiero kliknięcie lewym przyciskiem skutkowało. System został przeinstalowany. Wszystko wróciło do normy, ale nie na długo. Znowu nie mogę przewijać stron, tym razem by cokolwiek otworzyc, przeskoczyć z jednej karty na drugą w przeglądarce muszę dwukrotnie dotknąć płytkę, za pomocą samego dotyku nie mogę zmienić miejsca położenia folderów na pulpicie i jest to dosyć uciążliwe. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

5 ODPOW. 5
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Cześć,

 

Czy możesz podać dokładny model Twojego VAIO?

 

Pozdrowienia

ka.zet
Poszukiwacz

SVF15N1C5E

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Bardzo dziękuję,

 

Zgłosiłem Twój problem do forumowego supportu, mam nadzieję, że uda się znaleźć rozwiązanie Twojego problemu :slight_smile:

 

 

ka.zet
Poszukiwacz

Wielkie dzięki :slight_smile:

profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Dzień dobry  @ka.zet 

 

Otrzymaliśmy dziś odpowiedź od naszego Supportu. Poniższe wskazówki powinny pomóc w rozwiązaniu Twojego problemu.

 

Po pierwsze:

 

1. proszę przy wyłączonym notebooku wyjąć zasilacz z gniazda prądowego i z gniazda DC IN w notebooku;
2. proszę wyjąć baterię z notebooka
3. proszę odczekać 2-4 minuty.
4. Proszę podłączyć zasilacz do notebooka. Proszę nie podłączać baterii.
Ta czynność miała na celu pozbycie się wszelkich prądów, które być może zalegają w niektórych podzespołach notebooka.

Po drugie:

1. proszę uruchomić notebook
2. proszę wcisnąć przycicki FN + F1
3. proszę sprawdzić czy touchpad działa.

Jeśli to nie pomoże proszę przeinstalować oprogramowanie touchpada.
Notebook musi mieć dostęp do internetu.
Proszę uruchomić notebook, wejść w PULPIT i wcisnąć przyciski Windows + X:

1. "Menadżer urządzeń".
2. "Mysz i inne urządzenia wskazujące", klikając symbol plus po lewej stronie.
3. Prawym przyciskiem myszy na sterowniku touchpada proszę wybrać Odinstaluj - nie należy usuwać sterowników.
4. Uruchomić ponownie komputer.

Ten proces pozwoli na reinstalację oprogramowania touchpada.

Zachęcam też do zapoznania się z informacjami na temat rozwiązywania problemów z touchpadem, zaproponowanymi przez producenta systemu - firmę Microsoft:

http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/help/mouse-touchpad-keyboard-problems-in-windows#v1h=tab0...

Jeśli powyższe propozycje nie rozwiążą problemu, proszę przeinstalować system.

Przed tą czynnością proszę pozgrywać sobie wszystkie ważne dokumenty/zdjęcia/filmy/pliki/maile na inny nośnik zewnętrzny. Reinstalacja systemu usunie wszystkie programy, pliki i zainstaluje system Windows od początku.

Aby przeinstalować system proszę upewnić się, że notebook jest podłączony do zasilania. Proszę podłączyć baterię. Brak dopływu prądu podczas reinstalacji może uszkodzić komputer.

Przesyłam poniżej link do strony z opisem i zdjęciami krok po kroku jak przywrócić system w notebooku:

http://www.vaioblog.pl/recovery-w-windows-8-jak-uruchomic-przywracanie-systemu-poradnik/

Dodatkowo przesyłam opis jak to zrobić:

1. Proszę upewnić się, że notebook jest wyłączony
2. Proszę wcisnąć przycisk ASSIST
3. Proszę wybrać opcję pierwszą od góry: Recover or maintain your system
4. Proszę wybrać język; jeżeli nie ma języka polskiego proszę wybrać „See more languages” i wybrać język polski.
5. Proszę wybrać opcje klawiatury; jeżeli nie ma języka polskiego proszę wybrać „See more keyboard layouts”.
6. Proszę wybrać „Troubleshoot”
7. Proszę wybrać opcję „Recovery and maintenance”.
8. Proszę wybrać system Windows 8
9. Nastąpi proces przywracania.
10. Proszę wybrać język polski.
11. Opcja pierwsza: "Start recovery wizard” (Uruchom kreatora odzyskiwania).
12. Opcja druga: "Skip rescue" (Pomiń)
13. Proszę postępować zgodnie z poleceniami na ekranie.

Reinstalacja systemu rozpocznie się. Proces może potrwać ok 2-4 godziny.

Po reinstalacji proszę zaktualizować notebook, korzystając z aplikacji Windows Update i Vaio Update.

Po reinstalacji systemu zalecamy utworzenie płyt odzyskiwania systemu, dzięki którym będą Państwo w stanie przywrócić komputer do ustawień fabrycznych w przyszłości.
Na płytach będzie znajdować się system Windows 8 dedykowany modelowi Państwa komputera, bez osobistych dokumentów i aplikacji.

Poniżej przesyłam opis sposobu utworzenia owych płyt:

1. Proszę uruchomić aplikację VAIO CARE wchodząc na pulpit
2. Proszę wcisnąć przycisk Assist.
3. Pojawią się opcje do wyboru z lewej strony proszę wybrać Narzędzia zaawansowane.
4. Odzyskiwanie i przywracanie
5. Odzyskiwanie
6. Utwórz płyty Recovery (proszę postępować zgodnie z komunikatami na ekranie).

 

Jeżeli problem pozostanie nierozwiązany, skontaktuj się proszę bezpośrednio z Sony Support w wiadomości podając numer seryjny komputera. 

 

Kontakt do Sony Support:

 

Telefon: 801 382 462
E-mail: customersupport.pl@eu.sony.com

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Karolina