Podziel się wrażeniami!
Witam!
Używam laptopa takiego jak w temacie. Pogrywam sobie czasami w jakieś gierki dla odstresowania, sieciowe fpp Bad Company 2, wyścigi NFS Shift itp. Swego czasu wszystko działało jak należy, i w jednej i w drugiej grze ponad 40-50fps więc pełna płynność.
Z wykształcenia jestem informatykiem, więc miałem nadzieję, że jeśli pojawią się problemy to sobie poradzę. Jednak ten mnie przerósł.
Komputer w grach zaczął strasznie zamulać. 10-20fps to max w Bad Company 2, 15-25fps w NFS Shitf, nie więcej...a było ponad 2x tyle. Sprawdziłem czy coś się nie poprzestawiało, sprawdzałem ustawienia zasilania, ustawienia w Catalyst Control Center. Włączałem i wyłączałem różne opcje, zmieniałem wszystko co się dało w centrum mobilności. Reinstalowałem sterowniki, odzyskałem system z płyt Recovery, zainstalowałem najnowsze sterowniki...i nic! Nie ważne co się dzieje mam 1/2 lub mniej wcześniejszej wydajności. Koligacja jąder procesora też sprawdzana czy się coś nie poprzestawiało. No po prostu opadłem z sił.
http://www.youtube.com/watch?v=51hD5-bEHG0" target="_blank - tu widok tego jak to wygląda, pierwsze 30-40 sekund wszystko jest ok, 30-50fps, a później nagle spadek do 15-18fps i już tak trzyma. NFS Shift od początku działa tak źle.
Na innych forach sugerują przegrzanie karty graficznej, jak wiadomo SONY nie ma najlepszego chłodzenia a taktowania kart (w moim przypadku HD5650) są obniżone w stosunku do innych firm. Mniejsza o to. Na wyświetlanej grafice brak atrefaktów, nic nie wskazuje by coś się przegrzało, max temperatura jaką pamiętam podczas kilkugodzinnego grania to nieco poniżej 80C więc powinno wszystko być ok.
System śmiga jak należy, programy graficzne 2D też, filmy HD śmigają, kodowanie, dokodowanie nie straciło na szybkości, ale niestety grafika 3D to jest 1/2 lub mniej wydajności w porównaniu do wydajności jeszcze miesiąc czy dwa temu...