- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Obiektyw szerokokątny rektilinearny
Witam Was serdecznie,
Przymierzałem się do zakupu aparatu sony nex-5, bo chciałem robić zdjęcia wnętrz. Jak się okazuje obiektyw 16mm tzw. "naleśnik" ma parę niedociągnięć i rzeczywista ogniskowa po przeliczeniu będzie miała 16mm x 1.5 = 24 mm. Kąt "widzenia" aparatu zatem będzie w okolicach 75 stopni: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzj ... /3824.html" target="_blank
Potrzebuję Waszej opinii, bo zależy mi na dobrym obiektywie (nie koniecznie od sony, byle po zastosowaniu przejściówki pasował do korpusu nex'a) szerokokątnym. Nie może jednak to byc "fish-eye".
Zdjęcia są robione pod sprzedaż, więc jakość musi być zadowalająca.
Czy możecie mi polecić coś w tej kwestii?
Może inny aparat?
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witaj
Raczej bliżej 80*.biotiq napisał(a):
Kąt "widzenia" aparatu zatem będzie w okolicach 75 stopni:
Większe kąty widzenia to np SAL1118, lub Sigma 10-20 - oczywiście z przejściówką do NEX-a - tu możesz wybrać nawet przejściówkę z lustrem (SLT) i mieć AF.
To chyba najszersze obiektywy nie-fisheye. Jednak i one już mocno wyginają rzeczywistość.
fotoamator
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Martyca to nie jest TELEKONWERTER!
Przy założeniu obiektywu 16mm zmienia się kąt widzenia obiektywu, a nie ogniskowa!
Do fotografowania wnętrz wcale nie potrzeba tak szerokich kątów.
Jeśli chcesz się w to bawić za pieniądze to najlepszy zestaw to będzie A850/900 + Zeiss 16-35/2.8, ewentualnie manualny Samyang 14/2.8
Do każdego aparatu z matrycą APS-C (w tym NEX) można zapiąć choćby Sigmę 10-20 czy Sony 11-18 (do Nexa oczywiście przez przejściówkę). Tadeusz szybszy
Wybór należy do Ciebie
Pozdrawiam,
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
SAL-1118 Sigma 10-20? Do tego przejściówka LA1 lub nowsza LA2 i NEX, lub któraś z obecnych alf.
Edit
Szybcy jesteście
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Generalnie nie chcę wydać za obiektyw szerokokątny więcej niż 1000zł, bo nie będę używał go profesjonalnie itd.
Przeglądałem zdjęcia nex'a 5 i porównywałem z olympusem pen e-pl1. Moim skromnym zdaniem olek wygrał. Tylko teraz nie wiem, czy jest to kwestia obiektywu, czy samego aparatu. Słyszałem jednak, że e-pl1 ma nie ma szybkiego AF.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
biotiq napisał(a):
Generalnie nie chcę wydać za obiektyw szerokokątny więcej niż 1000zł, bo nie będę używał go profesjonalnie itd.
Przeglądałem zdjęcia nex'a 5 i porównywałem z olympusem pen e-pl1. Moim skromnym zdaniem olek wygrał. Tylko teraz nie wiem, czy jest to kwestia obiektywu, czy samego aparatu. Słyszałem jednak, że e-pl1 ma nie ma szybkiego AF.
Wygrał, przegrał
To nie zawody.
Wg mnie ważna jest dynamika obrazu, czy chociaż sprawowanie na wysokich czułościach - co lepiej wypada zdecydowanie lepiej na matrycy apsc z NEXów. Obraz w PENach niestety zawsze jest poddawany surowej obróbce (kontrast i wyostrzanie). Nawet w RAWach. Ja osobiście wolę sam decydować o stopniu wyostrzania, czy kontraście.
Szybki AF? A po co Ci szybki AF w architekturze? Myślę,że zwracasz uwagę kompletnie nie na te cechy, które mogą się przydać przy fotografowaniu architektury takich jak np. odchylany ekran, gwint statywowy, dynamika obrazu, a jeśli nie chcesz lub nie umiesz obrabiać RAWów to HDR.
Moim zdaniem którykolwiek NEX + 16mm + nasadka szerokokątna VCL-ECU1, będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.
Z jednej strony piszesz, że zdjęcia idą na sprzedaż (więc są konkretne wymogi), a z drugiej strony mocno ograniczasz budżet.
Czasami trzeba, czasami warto - zainwestować.
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer