anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Immersive Edge — wzornictwo telewizorów Sony na 2020 r.

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
433 wyświetleń

Coraz lepsze treści, technologia, warunki oglądania... Mając na uwadze te zmiany i nowe wrażenia, jakich doświadczają widzowie, zespół projektujący telewizory Sony wprowadził w modelach na 2020 r. nowe wzornictwo: „Immersive Edge”.

 

Jego nazwa — w dosłownym tłumaczeniu „wciągająca krawędź” — oddaje ukierunkowanie na estetykę krawędzi ekranu w celu zwiększenia intensywności doznań. Dzięki ograniczeniu „wizualnego szumu”, którego źródłem mogą być ramka i podstawa telewizora, granicą między obrazem na ekranie a rzeczywistością są wyłącznie wąskie obrzeża. Oglądając obraz na telewizorze Immersive Edge, można zatem odnieść wrażenie, że sam telewizor usuwa się w tło, umożliwiając wysunięcie na pierwszy plan pełnego potencjału obrazu i dźwięku.

 

Jaki może być telewizor? To pytanie stanowi fundament wszystkich naszych działań.

 

— Rozpoczynając prace nad linią BRAVIA® na rok 2020, przeprowadziliśmy analizę zmian społecznych i trendów technologicznych — mówi Yokota, Senior Art Director.

 

Immersive Edge ZH8.JPG

 

W nowym telewizorze LCD 8K Sony ZH8 zastosowano najnowszą technologię 8K Sound-from-Picture Reality™. Projektanci wyeliminowali z ekranu każdy element, który mógłby zaburzać wrażenia.

 

Zaprojektowana przez nich ramka ma część wewnętrzną i zewnętrzną. Różnią się one kolorem i obróbką powierzchni. Część wewnętrzna pozostaje w ściślejszej harmonii chromatycznej z ekranem. Taka stylistyka osłabia widoczność wszystkich elementów wokół ekranu z wyjątkiem wąskiej linii zewnętrznej. Zespół wprowadził też zmiany w systemie dźwięku, na którym oparta jest technologia Sound-from-Picture Reality™: przekształcił ramkę w płaski głośnik, którego wibracja wytwarza dźwięk.

 

Intensywność wrażeń zależy też w znacznym stopniu od podstawy telewizora.

 

Nowa podstawa ma znacznie mniejsze wymiary niż podobne elementy poprzednich generacji telewizorów BRAVIA®. Jej końce wyrównane są z brzegami ekranu, co pozwala uniknąć odblasków i kieruje uwagę widza ku obrazowi, a nie elementom konstrukcyjnym. Linia otaczająca ekran rozciąga się do podstawy, tworząc ciągłość obramowania i pomagając naprowadzić wzrok na ekran.

 

Regulowane nóżki można umieścić w jednej linii z brzegami ekranu lub, w przypadku ograniczonej ilości miejsca na ustawienie telewizora, w mniejszej odległości, co oznacza większą swobodę przy wyborze miejsca instalacji. Nóżki można też obrócić, by uzyskać smuklejszy, dyskretny wygląd. Aby podstawa nie pogarszała wrażeń widza, projektanci starannie przemyśleli każdy detal.

 

Immersive Edge A8.JPG

 

Najnowszy telewizor OLED 4K Sony A8 odwołuje się do koncepcji One Slate, w której źródłem dźwięku są wibracje samego wyświetlacza. Taka konstrukcja sprawia, że źródłem wrażeń Sound-from-Picture Reality™ jest jednolita fizycznie tafla ekranu. Tę fundamentalną cechę podkreśla podstawa — mniejsza niż w którymkolwiek z poprzednich modeli.

 

Podstawa miała być smukła i zwarta, a zarazem wystarczająco wytrzymała, by podtrzymywać duży panel wyświetlacza. Aby osiągnąć równowagę między tymi właściwościami, wypróbowano różne kombinacje materiałów i form. Podstawa podkreśla estetykę One Slate i reprezentuje minimalizm, bez którego trudniej byłoby o intensywną rozrywkę.

 

Wiele uwagi w procesie projektowania telewizorów Sony na rok 2020 poświęcono też soundbarom. Wysokość podstawy telewizora A8 można dopasować do soundbara, by zapewnić niesamowity dźwięk, który jeszcze mocniej wciągnie widza w akcję — bez bałaganu i niepożądanych elementów.

 

Zmiany objęły nawet tył telewizora. Projektanci i inżynierowie dążyli do stworzenia eleganckiej, minimalistycznej całości. Wprowadzili szereg rozwiązań, od konsolidacji podstaw w celu uzyskania bardziej kompaktowej konfiguracji po ukrycie otworów wentylacyjnych dzięki nowemu systemowi rozpraszania ciepła.

 

Immersive Edge XH95.JPG

 

Telewizor LCD 4K XH95 to kolejny model BRAVIA® na 2020 r., w którym nacisk położono na intensywność doznań. Zapewnia je tylny głośnik wysokotonowy, będący źródłem niepowtarzalnych wrażeń Sound-from-Picture Reality™.

 

Aby uzyskać najpełniejszy efekt, projektanci wybrali stylistykę jednej płaszczyzny. Ramka i wyświetlacz znajdują się więc w tej samej płaszczyźnie poziomej, przez co ramka staje się mniej widoczna. W podstawie wykorzystano metal, dzięki czemu konstrukcja nośna jest cieńsza, ale wytrzymała. Umieszczenie nóżek w jednej linii z bocznymi ramkami ekranu wzmacnia minimalizm estetyczny i zapewnia pełną widoczność. Również w tym modelu przewidziano możliwość przesunięcia nóżek ku środkowi, by telewizor mieścił się na mniejszej powierzchni.

 

— Długo zastanawialiśmy się, jak uchwycić niepowtarzalne wrażenie wyjątkowości telewizora BRAVIA®, dążąc zarazem do ograniczenia wielkości i widoczności ramki i nóżek podstawy — mówi Kuwao, kierownik pracowni projektowej Sony. — Jednym ze sposobów była obróbka powierzchni. Nadając metalowej podstawie połysk i delikatne, szczotkowane wykończenie, podkreśliliśmy piękno tego elementu mimo jego smukłości i delikatności, unikając jednocześnie krzykliwości.

 

Przekazać najbardziej intensywne doświadczenie

 

Nowa linia wzornicza Immersive Edge jest przejawem poszukiwania nowych sposobów zapewnienia użytkownikom telewizorów BRAVIA® bogatego, całościowego doświadczenia. Aby pokazać klientom tę niepowtarzalną właściwość, skupiliśmy się na elementach wizualnych, które umożliwiałyby taki przekaz na każdym poziomie — od stron internetowych po wystawę sklepową.

 

Pracując nad koncepcją „otwarcia zmysłów”, projektanci czerpali z tego, co najbardziej pociąga ludzi w świecie przyrody. Pewne widoki, na przykład zachwycające jaskinie lodowe czy urzekające pięknem wąwozy, pozwalają oddać skalę i podkreślić poczucie intensywności, delikatności i głębi — a więc wszystko to, co najistotniejsze w działaniu telewizorów BRAVIA®.

 

— Nasza koncentracja na intensywności doświadczeń wynika w dużej mierze z determinacji, by użytkownicy autentycznie czuli magię kultury wizualnej — tłumaczy Tsuji z zespołu projektantów firmy Sony. — Aby nadać tej wizji realną, możliwą do przekazania formę, wybraliśmy komunikację opartą na poruszających obrazach, eksponujących możliwości telewizorów BRAVIA®. Są to ujęcia naturalnego piękna, które zachwycają widza od pierwszej chwili.

 

Pełną ofertę telewizorów Sony na 2020 r. znajdziesz tutaj »