anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Poznaj naszych inżynierów: Historia urządzenia FDR-AX700 firmy Sony

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
455 wyświetleń

Poznaj naszych inżynierów: Historia urządzenia FDR-AX700 firmy Sony

Profesjonalne kamery firmy Sony od dawna cieszą się uznaniem wśród ludzi z branży filmowej. Firma Sony połączyła zaawansowane technologie i doświadczenie w produkcji modelu na rynek konsumencki, aby stworzyć kamerę FDR-AX700. Dlaczego firma Sony zdecydowała się wprowadzić na rynek konsumencki zaawansowany model Handycam®, który jakością niemalże dorównuje sprzętowi dla profesjonalistów? Poprosiliśmy trzech członków zespołu projektowego, aby podzielili się swoimi opiniami.

Engineers.png

 

Koncepcja

Funkcjonalność i wzornictwo, które umożliwiają nagrywanie wspaniałych filmów, przyciągają profesjonalistów i spełniają oczekiwania amatorów.

 

Po pierwsze, kamera AX700 to niezwykle zaawansowany technicznie model. Jak do tego doszło?

be5e5383281132405a0da924b75644b7.pngJunichiro Tamagawa: Coraz większa popularność telewizorów 4K i powszechne korzystanie z oprogramowania do montażu filmów to istotne zmiany zachodzące w świecie tworzenia filmów. Fotoamatorzy, dla których nagrywanie filmów to hobby, wymagają wysokiej wydajności i łatwiejszej obsługi w porównaniu z profesjonalnymi modelami. Granica między profesjonalistami a amatorami staje się niejednoznaczna. W przeszłości firma Sony wprowadzała na rynek kamery przeznaczone wyłącznie dla zwykłych użytkowników lub profesjonalne kamery wykorzystywane przez stacje telewizyjne i producentów filmowych. Obecnie te same urządzenia wybierane są przez obie grupy klientów. Na przykład zaawansowane kamery cyfrowe z wymiennymi obiektywami z serii α przeznaczone dla zwykłych użytkowników są chętnie wykorzystywane przez profesjonalnych twórców filmowych. Wprowadziliśmy więc ostatnio trzy modele kamer – XDCAM PXW-Z90 (dalej „Z90”), NXCAM HXR-NX80 (dalej „NX80”) i Handycam® FDR-AX700 (dalej „AX700”) – aby wyjść naprzeciw potrzebom zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

Modele Z90 i NX80 zaliczane są do profesjonalnych kamer wideo, a model AX700 z linii Handycam® przeznaczony jest na rynek konsumencki. Jednak te trzy kamery są bardzo podobne. Jeśli chodzi o konkretne różnice, modele Z90 i NX80 zostały wyposażone w wygodne uchwyty przydatne podczas filmowania pod małym kątem oraz przenoszenia, a także złącza XRL niezbędne w przypadku zastosowań profesjonalnych. Ponadto model Z90 ma dodatkowe złącze obsługujące profesjonalny format XAVC popularny w branży.

 

Czym wyróżnia się model AX700 wśród produktów z linii Handycam®?

Junichiro Tamagawa: Kamera FDR-AX100 (dalej „AX100”) z 2014 roku to poprzedni flagowy model linii Handycam®. Szczególne uznanie zyskały możliwość nagrywania filmów 4K i niezwykle wysoka jakość przetwarzania obrazu. Krok dalej w rozwoju idzie obecny model AX700, który łączy znaną już wysoką jakość i możliwości poprzedniego modelu z nowymi funkcjami. Zaawansowani fotoamatorzy, dla których nagrywanie filmów to życiowa pasja, zgłaszali nam potrzebę lepszego dopasowania urządzenia do ich potrzeb, w tym możliwości dokonywania precyzyjnych zmian w ustawieniach. Z kolei profesjonaliści korzystający z urządzeń Handycam® potrzebowali prawdziwie zaawansowanych funkcji. Uwzględniliśmy wszystkie te opinie i prośby podczas prac nad modelem AX700.

 

Nobuhiro Onouchi: Aby zaprojektować model AX700, stworzyliśmy zespół złożony z osób zajmujących się kamerami wideo wprowadzanymi na rynek konsumencki oraz sprzętem dla profesjonalistów. Sposób doboru członków zespołu był jednak czymś nowym. Chcieliśmy stworzyć kamerę dla profesjonalistów. Jaki zespół mógł być idealny do tego zadania? Wielokrotnie o tym rozmawialiśmy i doszliśmy do wniosku, że skład zespołu powinni tworzyć projektanci z zespołu zajmującego się sprzętem dla profesjonalistów. Z kolei wiedza zgromadzona przez członków zespołu konsumenckiego powinna pomóc projektowaniu nowej kamery tego typu.

 

Na jakie konkretne potrzeby odpowiada model AX700?

46ab42b3ef886b42a8d93baa17a301ba.jpgJunichiro Tamagawa: Najczęstsze prośby użytkowników modelu AX100 dotyczyły autofokusu, podczas pracy nad modelem AX700 poświęciliśmy więc wiele czasu automatyce ostrości. Dzięki połączeniu dużego przetwornika obrazu typu 1.0 i funkcji nagrywania w formacie 4K możliwe jest robienie zdjęć z małą głębią ostrości, wymaga to jednak dużej precyzji podczas nastawiania ostrości. Nawet jeśli podczas nagrywania filmu obiekt wydaje się ostry, zdarza się, że użytkownicy są rozczarowani, gdy oglądają w domu materiał na dużym ekranie telewizora 4K i okazuje się, że obiekt nie jest aż tak ostry. Kamera musi precyzyjnie nastawiać ostrość na filmowane obiekty przez cały czas i w odpowiednich momentach, gdyż niektóre sceny są po prostu niepowtarzalne. To może brzmieć jak zupełnie podstawowa funkcja, ale nasi klienci muszą mieć możliwość bezbłędnego uchwycenia obiektu, gdy pojawi się niepowtarzalna okazja. To był nasz podstawowy cel.

 

Czy w modelu AX700 zastosowano inne istotne rozwiązania charakterystyczne dla profesjonalnych kamer wideo?

596ad78e082c1adcb1f8891dca985729.pngNobuhiro Onouchi: Struktura menu i jego obsługa to główne różnice w porównaniu z modelami Handycam®. Model AX700 pozwala na jeszcze bardziej precyzyjne zmiany ustawień, poświęciliśmy też wiele uwagi łatwości obsługi. Zwiększyliśmy rozdzielczość wizjera elektronicznego OLED i monitora LCD, aby ograniczyć zmęczenie wzroku podczas sprawdzania zdjęć, a także wyposażyliśmy model AX700 w najwyższej jakości urządzenia stosowane w profesjonalnych kamerach wideo. Zmieniliśmy też kształt uchwytu kamery – naszym celem było zapewnienie większej stabilności podczas filmowania oraz spełnienie standardów trwałości stosowanych w przypadku profesjonalnych modeli, aby umożliwić długie użytkowanie w trudnych warunkach.

 

Technologia

Szybki autofokus, który sprawdził się w aparatach α z wymiennymi obiektywami, został teraz w pełni wykorzystany na potrzeby nagrywania filmów.

 

Powiedz coś więcej o autofokusie w modelu AX700. Dla projektantów była to bardzo ważna kwestia.

Hitoshi Ueda: Model AX700, po raz pierwszy w historii kamer Handycam®, został wyposażony w szybki hybrydowy system AF automatycznego ustawiania ostrości, zastosowany w aparatach Sony z serii α z wymiennymi obiektywami oraz w kompaktowych aparatach cyfrowych Cyber-shot. Wyróżnia go system AF z detekcją fazy, co w połączeniu z tradycyjnym kontrastem AF daje autofokus o niezwykłej wydajności, charakteryzujący się szybkim, dokładnym i niezawodnym śledzeniem obiektów. Zaletą jest też zielona ramka AF na monitorze LCD wskazująca obszar, na którym aparat ustawił ostrość.

 

Junichiro Tamagawa: Przy korzystaniu z autofokusu ważne jest, jak szybko i precyzyjnie aparat jest w stanie nastawić ostrość. Podczas nagrywania filmu wykorzystywany jest z kolei proces przejścia od nieostrych ujęć do ostrego obrazu. W tym przypadku szybkie nastawianie ostrości niekoniecznie idzie w parze z pożądanymi efektami artystycznymi. W produkcji filmowej często z premedytacją wybierane jest płynne nastawianie ostrości, które daje lepszy efekt końcowy. Oczywiście są sytuacje, w których to szybki i precyzyjny autofokus jest ważny, lecz jakość, jaką daje płynne nastawianie ostrości, ma także bardzo duże znaczenie.

 

Hitoshi Ueda: Technologia AF pozwala na szybkie, naturalne i płynne nastawianie ostrości dzięki połączeniu funkcji, takich jak przetwornik obrazu oraz AF z detekcją fazy, i algorytmu opracowanego specjalnie z myślą o nagrywaniu filmów. W jaki sposób aparat przenosi ostrość z jednego obiektu na kolejny? Dzięki systemowi AF z detekcją fazy możliwe jest wsteczne obliczenie właściwej prędkości potrzebnej do osiągnięcia efektu płynnego nastawiania ostrości obrazów w filmie. Dlatego model AX700 jest wyposażony w siedem różnych prędkości nastawiania ostrości.

 


Wspomniałeś wcześniej o wyjątkowych zaletach autofokusu. Czy możesz powiedzieć coś więcej na ten temat?

0f1ee005a0310245f680a921c0c099f3.jpgHitoshi Ueda: Oczywiście. Niezawodność śledzenia obiektów to kolejna wielka zaleta modelu AX700. Łącznie 273 punkty AF z detekcją fazy pokrywają około 84% całego obszaru obrazu, a każdy punkt AF odgrywa rolę w procesie kalkulacji punktu ostrości dla danego obiektu. Następnie system łączy dane ze wszystkich punktów AF i identyfikuje obiekt, który chce sfotografować użytkownik. Ale to nie wszystko, system wykrywa też rozmiar i ruch tego obiektu i utrzymuje na nim ostrość.

Funkcja niezawodnego śledzenia obiektów nie jest zawsze niezbędna. Jeśli użytkownik kamery znajdzie się nagle w nowej sytuacji, dajmy na to dziecko wtargnie w kadr podczas robienia zdjęcia krajobrazu, pojawia się wtedy pokusa natychmiastowego uchwycenia dziecka w kadrze. Niezawodne śledzenie obiektów jest niepotrzebne w sytuacji, gdy szybko zmienia się kierunek, w którym skierowana jest kamera – bardziej przydatne będą wtedy szybkie przejścia między jednym a drugim obiektem. Służy temu zakres czułego przełączania ostrości między obiektami. Pozwala to użytkownikowi wybrać jeden z pięciu poziomów czułości – od opcji CZUŁY po ZABLOKOWANY, aby przełączać ostrość między obiektami. Zakres głębokości śledzenia AF również ma pięć poziomów, od opcji WĄSKI po SZEROKI. Dzięki tym funkcjom aparat ułatwia wykonanie zaplanowanych ujęć.

Nowy algorytm odgrywa także kluczową rolę w procesie przełączania między obiektami. Do wykorzystania tych ustawień konieczne są duże umiejętności. Jako członek zespołu projektantów Sony, a także prywatnie, mam dużą wiedzę w tym zakresie. Nowy aparat ma wszystkie funkcje, które uważałem za istotne. Wykorzystaliśmy także moje pomysły z czasu, gdy byłem odpowiedzialny za opracowanie systemu AF z detekcją fazy w płaszczyźnie ogniskowej dla aparatów z serii α z wymiennymi obiektywami. Chciałem, aby użytkownicy mieli możliwość nagrywania różnych rodzajów filmów z wykorzystaniem różnorodnych zestawów ustawień. Po sprawdzeniu wielu opcji regulacji udało mi się uzyskać oczekiwane rezultaty.

 

Model AX700 znajduje więc zastosowanie w wielu różnych sytuacjach i odpowiada na różne potrzeby użytkowników. Czy masz dla klientów podpowiedzi, w jaki sposób wypróbować możliwości tego sprzętu?

Hitoshi Ueda: W Japonii dużym zainteresowaniem cieszy się fotografowanie pociągów. Lecz te kursują niezbyt często. Ograniczone możliwości powodują, że ciężko jest zrobić ostre ujęcia, korzystając z ręcznego nastawiania ostrości, a już wyjątkowo skomplikowane jest nagrywanie filmów 4K. W takich warunkach doskonale sprawdza się model AX700 z szybkim hybrydowym systemem AF. W innych sytuacjach, na przykład podczas kręcenia filmów w zatłoczonych lokalizacjach, gdzie panuje chaotyczny ruch w wielu kierunkach, niezawodne ustawienie AF jest nieocenioną pomocą.

 

Urządzenie

Przewaga firmy Sony opiera się na prowadzeniu własnych prac rozwojowych nad większością urządzeń. Pozwala to na stosowanie najlepszych rozwiązań i technologii.

 

Szybki hybrydowy system AF zapewnia doskonałą ostrość pozwalającą zmaksymalizować jakość 4K. Czy w takim razie możesz wymienić główne zalety filmów 4K?

d140d6e2128f143c7995383b2e08288d.pngNobuhiro Onouchi: Model AX700 jest wyposażony w przetwornik obrazu „stacked CMOS” Exmor RS™ typu 1.0. Wielowarstwowa struktura układu przetwornika obrazu gwarantuje wysoką szybkość przetwarzania sygnału i pikseli na różnych warstwach. Skutkuje to nie tylko poprawą jakości obrazu, ale i mniejszym zniekształceniem obrazu spowodowanym tzw. efektem „rolling shutter”.

Uzupełnieniem przetwornika Exmor RS CMOS są procesor obrazu BIONZ X zapewniający naturalną kolorystykę i teksturę, obiektyw ZEISS® Vario Sonnar T* z soczewką asferyczną cienkiego typu firmy Sony gwarantujący bogactwo szczegółów na obszarze całego kadru oraz opracowany przez firmę Sony algorytm umożliwiający wykonywanie wysokiej jakości zdjęć filmowych. Te „cztery filary” – przetwornik obrazu, procesor obrazu, blok obiektywu i algorytm – to efekt dobrze zorganizowanego i ściśle współpracującego zespołu odpowiedzialnego za prace rozwojowe w firmie Sony. Na tym polega największa przewaga tej firmy.

 

Junichiro Tamagawa: Uzupełnieniem przetwornika Exmor RS CMOS są szybki procesor obrazu BIONZ X zapewniający naturalną kolorystykę i teksturę, obiektyw ZEISS® Vario Sonnar T* z soczewką asferyczną cienkiego typu firmy Sony gwarantujący bogactwo szczegółów na obszarze całego kadru oraz opracowany przez firmę Sony algorytm umożliwiający wykonywanie wysokiej jakości zdjęć filmowych. Te „cztery filary” – przetwornik obrazu, procesor obrazu, blok obiektywu i algorytm – to efekt zorganizowanego i ściśle współpracującego zespołu Na tym polega największa przewaga firmy Sony.

 

Czy jakość 4K HDR (dalej „HDR”) ma służyć zwiększeniu popularności filmów 4K?

45ba0884f980fe81c8b5aea37c76e4a8.pngJunichiro Tamagawa: Technologia HDR umożliwia tworzenie obrazów przypominających ludzką percepcję rzeczywistości. Technologia ta daje efekt szerszego zakresu dynamicznego i bardziej subtelnych przejść tonalnych. Piękny obraz to nie tylko wspaniała rozdzielczość obrazu, ale także wiele innych elementów. Szukaliśmy zastosowań technologii HDR do osiągnięcia bogatej kolorystyki i reprodukcji kolorów, idealnych przejść tonalnych od jasnych do zacienionych obszarów obrazu, a także ogólnie do tworzenia zdjęć, które są uważane za piękne.

Telewizory 4K zgodne z HDR umożliwiające oglądanie filmów w jakości HDR są coraz łatwiej dostępne. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie zdecydowaliśmy się umożliwić użytkownikom nagrywanie filmów HDR oraz natychmiastowe oglądanie efektów na telewizorach HDR bez konieczności edycji. Firma Sony wprowadziła już profesjonalne kamery HDR; technologia ta została teraz zastosowana w modelu AX700. Członkowie zespołu, który opracował model kamery dla profesjonalistów, dołączyli do zespołu pracującego nad modelem AX700, wnosząc swoje doświadczenie i wiedzę. Aby cieszyć się filmami HDR w rozdzielczości 4K na dużym ekranie, użytkownicy kamery AX700 mogą wybrać telewizor Sony BRAVIA 4K HDR. Uwaga: aby wyświetlać filmy HDR, wystarczy podłączyć kamerę AX700 do telewizora Sony zgodnego z HDR (HLG) za pomocą przewodu USB. W przypadku przewodu HDMI konieczna jest zmiana ustawień telewizora.

 

Funkcjonalność

Reagujemy na prośby o praktyczne menu i akcesoria, stosując rozwiązania, które umożliwiają użytkownikom wybór potrzebnych funkcji oraz łatwe i sprawne z nich korzystanie.

 

Oprócz wysokiej jakości obrazu i różnych możliwości fotograficznej ekspresji, jak jeszcze firma Sony wspomaga użytkowników w ich pasji nagrywania filmów?

Junichiro Tamagawa: Istnieje wiele sposobów nagrywania filmów. AX700 to kamera, można więc oczekiwać, że kręcenie nią filmów będzie bardzo wygodne. Naszym celem podczas pracy nad modelem AX700 było stworzenie łatwego w obsłudze urządzenia, ponieważ uważamy, że klienci firmy Sony tego właśnie oczekują.

 

Nobuhiro Onouchi: Staraliśmy się osiągnąć wrażenie, że aparat jest przedłużeniem ciała. Model AX700 został zaprojektowany z myślą o ułatwieniu wykonywania zdjęć. Mając to na względzie, zastosowaliśmy nietypowe rozwiązania, w tym wyważenie, które łatwo wyczuć, trzymając urządzenie w ręce, łatwą obsługę przycisków czy uproszczone korzystanie z menu. Na przykład model AX700 jest nieznacznie większy niż AX100. Pozwoliło to na zaprojektowanie większego uchwytu ułatwiającego manewrowanie sprzętem, charakterystycznego dla kamer, którymi posługują się profesjonaliści. Umożliwia to pewny chwyt i daje łatwość precyzyjnej regulacji, przykładowo, szybkości zmiany zoomu. Ponadto pierścień regulacji zoomu na obiektywie jest dobrze przystosowany do obsługi palcami, co zwiększa precyzję regulacji ustawień. Chciałbym, aby użytkownicy zwrócili uwagę na to subtelne usprawnienie.

 

Junichiro Tamagawa: Mimo, że klienci, decydując się na taki zakup, poświęcają dużo czasu na porównanie danych technicznych urządzeń, skupiliśmy się również na emocjach związanych z użytkowaniem produktu. Chcieliśmy, aby użytkownicy nie byli skrępowani ograniczeniami technicznymi. Wizjer elektroniczny i monitor LCD są o wiele bardziej precyzyjne, umożliwiają więc sprawdzenie, czy ostrość jest ustawiona na filmowany obiekt, a także ułatwiają wykonanie zmiany ustawień oraz filmowanie. Wspomnieliśmy już o zwiększonej rozdzielczości wizjera elektronicznego i monitora LCD oraz zwróciliśmy uwagę na zielone kwadratowe ramki wskazujące ostre obszary obrazu w funkcji AF z detekcją fazy. Zielone wskaźniki pojawiają się bezpośrednio na punkcie, na który ustawiana jest ostrość, mogą więc rozpraszać uwagę, szczególnie jeśli migają podczas zmiany ostrości w różnych częściach filmowanego obiektu. Dlatego wielokrotnie omawialiśmy liczbę, rozmiar i kolor tych ramek z członkami zespołu odpowiedzialnego za oprogramowanie oraz z projektantami.

 

Nobuhiro Onouchi: Znacząco wzrosła precyzja wyróżniania krawędzi wyostrzonych obiektów, która wskazuje obszar ostrzenia podczas filmowania z ręcznym nastawianiem ostrości. Nawet podczas kręcenia wysokiej rozdzielczości filmów 4K można ręcznie nastawiać ostrość z zachowaniem dostatecznej precyzji. Jesteśmy pewni, że klienci będą zadowoleni z tego rozwiązania. Nie byłoby ono możliwe bez poprawionej rozdzielczości wizjera elektronicznego i monitora LCD.

Model został też wyposażony w urządzenia o dużej wydajności, porównywalne z tymi stosowanymi w profesjonalnych kamerach wideo. Najważniejsze z nich to wizjer elektroniczny i monitor LCD. Myślę, że wysokiej klasy wydajność i efektywność kosztowa to główne elementy składające się na atrakcyjność modelu AX700.

 

Junichiro Tamagawa: Dodatkowo w odpowiedzi na opinie użytkowników modelu AX100 wyposażyliśmy model AX700 w wiele funkcji przydatnych podczas nagrywania filmów, takich jak duży przycisk zoom czy podwójne gniazdo umożliwiające włożenie dwóch kart SD jednocześnie.

 

Wiele można powiedzieć też o systemie obsługi menu, prawda?

46724c703b01b45c5daf2e300f5818dd.jpgNobuhiro Onouchi: Zwiększyliśmy liczbę elementów menu. Lecz gdy menu staje się zbyt skomplikowane, takie „ulepszenia” nie mają sensu. Na obudowie kamery umieściliśmy więc sześć przycisków, które ułatwiają dostępu do ulubionych funkcji. Można je wcześniej zaprogramować, wybierając najczęściej używane elementy menu z ponad 40 dostępnych opcji.

Jeśli na jednym z programowalnych przycisków ustawimy „menu Direct”, użytkownik może kontrolować i dostosowywać ustawienia, takie jak wartość przysłony, czułość ISO i czas otwarcia migawki, za pomocą z przycisków. Te zmiany ustawień mogą być wykonywane prawą ręką, podczas gdy lewa pozostaje wolna.

 

Hitoshi Ueda: Gdy podczas kręcenia w plenerze okaże się, że światło jest zbyt jasne, żeby korzystać z monitora LCD, można pomóc sobie wizjerem elektronicznym i kombinacją klawiszy.

 

Junichiro Tamagawa: Jeśli okno menu jest wyświetlone na monitorze LCD, nie zajmuje ono jego całej powierzchni. Wielu profesjonalistów nie lubi funkcji, które ograniczają możliwość śledzenia pracy kamery. Projektując interfejs użytkownika, wzięliśmy pod uwagę opinie klientów korzystających z profesjonalnego sprzętu do nagrywania.

 

Wiadomości

Istnieje niezliczona ilość sposobów stworzenia ciekawego filmu. Mamy więc nadzieję, że model AX700 spodoba się jak największej grupie osób.

 

W jaki sposób funkcje zwolnionego i przyspieszonego tempa1 oraz bardzo zwolnionego tempa2 zwiększają zakres dostępnych narzędzi filmowej ekspresji?

3af833752357cc66f17df4a12787f1e0.pngJunichiro Tamagawa: W modelu AX700 wyróżniają się dwa tryby zapisu związane z modyfikacją czasu. Przetwornik Exmor RX CMOS stoi za jednym z tych trybów – bardzo zwolnione tempo umożliwia nagrywanie z prędkością 960 kl./s. Kamery AX700 pozwalają więc nagrywać filmy w maksymalnie 40-krotnie zwolnionym tempie. Dotychczas taka funkcja była dostępna jedynie w drogich kamerach wideo dla profesjonalistów. Druga podobna funkcja to tryb zwolnionego i przyspieszonego tempa umożliwiający użytkownikowi wybór liczby klatek na sekundę z przedziału od 120 kl./s do 1 kl./s. Technikę zwolnionego tempa można często oglądać w telewizji, stąd wiele osób jest do niej przyzwyczajonych. W przypadku techniki filmowania w przyspieszonym tempie połączenie serii fotografii w film pozwala uzyskać wrażenie bardzo szybkiego tempa. Mam nadzieję, że wielu użytkowników będzie zachwyconych tym efektem.

 

Słyszałem, że grupy użytkowników modelu AX700 nie da się określić, stosując takie kategorie, jak płeć czy konkretna seria, ale że przyciąga on wymagających klientów zajmujących się tworzeniem filmów. Liczymy na dotarcie do tej właśnie grupy użytkowników.

Junichiro Tamagawa: Nie tylko profesjonaliści, ale i zwykli użytkownicy kręcą filmy czy produkują własne nagrania wideo. Teraz mogą publikować je, korzystając z sieci społecznościowych, i udostępniać osobom z całego świata. Producenci tego typu filmów – w tym użytkownicy planujący w tym celu wykorzystać model AX700 – bardzo poważnie traktują nagrywanie filmów i swoją pracę. Dlatego chcę nadal rozwijać nasze produkty z myślą o oczekiwaniach tych właśnie użytkowników. Liczymy na to, że użytkownicy będą dzielić się filmami wykonanymi kamerą AX700. Z niecierpliwością czekam na nagrania, które wykorzystują niezwykłe możliwości funkcji ustawiania ostrości.

 

Hitoshi Ueda: Model AX700 kontynuuje tradycję linii Handycam® – umożliwia użytkownikom natychmiastowe nagrywanie pięknych filmów, z łatwością i bez zmiany domyślnych ustawień. Lecz największym atutem tej kamery jest możliwość jej dostosowywania do własnych potrzeb, dzięki czemu spełnia ona różne wymogi stawiane przed sprzętem dla profesjonalistów i daje większą swobodę nagrywania. Zachęcam użytkowników do jak najpełniejszego wykorzystania dostępnych ustawień, zgodnie z potrzebami pojawiającymi się podczas różnych warunków fotografowania. Jestem pewien, że im intensywniej będą używać kamery, tym bardziej będą z niej zadowoleni.

 

Nobuhiro Onouchi: Model AX700 powstał w wyniku wprowadzenia istotnych innowacji na miarę flagowego modelu Handycam®. Warto, aby potencjalni użytkownicy przejrzeli się kamerze z bliska, dotknęli jej, poczuli, jak leży w ręce, spróbowali jej użyć, a wszystko to, żeby samemu przekonać się o drzemiącym w niej potencjale. Obraz filmowy z tej kamery jest dużo bardziej płynny i robi większe wrażenie niż można by się tego spodziewać.

1 Komentarz