annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter de foto: Frank Doorhof

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
395  Weergaven

"Waarom doen alsof als het echt kan?" Dit is het motto van Frank Doorhof. De Nederlandse mode- en celebrityfotograaf ontwerpt briljante en fascinerende sets waar hij foto's maakt met zoveel diepte en detail dat je bijna niet kunt geloven dat ze niet zijn nabewerkt.

 

Frank gebruikt zijn ervaring om anderen te helpen en geeft wereldwijd workshops. Hij is te vinden op grote fotografievakbeurzen, geeft elke twee weken les aan amateurs en professionals en heeft een informatief YouTube-kanaal. Daarnaast is hij auteur van de KelbyOne-cursus 'Mastering the Model Shoot'.

 

Hier geeft hij meer informatie over de optimale belichting en rookeffecten die zijn gebruikt voor deze geweldige foto.

 

Frank DoorhofFrank Doorhof

 

"Deze foto heb ik gemaakt tijdens een workshop.

 

Ik heb aan elke kant twee LED-schermen geplaatst. We hebben wat filters gebruikt voor de kleuren en op haar gezicht hebben we een lichtbron zonder kleurfilter gebruikt.

 

De rook komt uit twee rookmachines. We gebruiken er altijd twee, zodat je niet alleen het model hebt en dan een boel rook op de achtergrond. Dat vind ik er onecht uitzien.

 

Eerst gebruiken we de twee machines om de achtergrond met rook te vullen en die gelijkmatig te maken. Net voordat de foto wordt gemaakt, gebruiken we ook een beetje rook op de voorgrond. Dan moet je snel zijn, want als de rook al te veel is opgestegen, ben je te laat.

 

Als je rook gebruikt, is het beter om het licht van de zijkanten op de rook te laten schijnen en niet van de voorkant. Want anders heb je hetzelfde effect als wanneer je je groot licht aanzet bij mist."

 

Camera: Sony α7R II

 

Lens: Sony FE 24–70 mm F2.8 GM

 

Instellingen:

Brandpuntsafstand 34,0 mm in 35 mm

Diafragma f/3.5

Belichtingstijd 0,02 s (1/50)

ISO 500

 

Bekijk meer van Frank Doorhof op Alpha Universe »