annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter de foto: Laurent Baheux

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
352  Weergaven

Als onderdeel van onze nieuwe fotoserie vragen we Sony Alpha-ambassadeurs hoe ze de perfecte foto wisten te maken.

 

We beginnen met Laurent Baheux uit Frankrijk, die deze prachtige foto nam van een cheeta in het wild, uitgestrekt op een rots met de staart in de lucht.

 

Laurent BaheuxLaurent Baheux

 

Laurent vertelt:

 

"Ik nam deze foto op 22 juni 2018, om kwart voor zeven 's ochtends in het midden van de Serengeti, tijdens een verblijf in Tanzania.

 

Sinds zonsopgang was ik op zoek naar een katachtige om te fotograferen in het zachte ochtendlicht. Als het gaat om wilde dieren in hun natuurlijke habitat, is het nooit de fotograaf die de ontmoeting, de afstand, de omgeving, het licht of het moment kiest...

 

Toen had ik geluk omdat ik ervoor kon kiezen tegen het licht in te gaan door de scène te overbelichten en zo de details rond het dier te behouden maar de achtergrond op een afstand te houden.

 

Ik observeer al ruim vijftien jaar katachtigen in Afrika (leeuwen, luipaarden en cheeta's) en ik weet uit ervaring dat ze hun lange staart omhoog zwiepen om vliegen weg te jagen. Ik wachtte gewoon op het juiste moment."

 

Camera: Sony α9

 

Lens: Sony FE 100–400 mm f/4.5–5.6 G Master + 2X-teleconverter

 

Instellingen:

1/800 s

f/11

672 mm

ISO 1600

Belichting +1/3

 

Bekijk meer van Laurent Baheux bij Alpha Universe »