annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter de foto: Mārcis Baltskars

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
520  Weergaven

"Ik ga met dezelfde gedachte naar elke fotoshoot: dat ik beter wil zijn dan ik was en dat ik iets nieuws creëer, zodat al mijn klanten zich bijzonder voelen." Deze passie is ongetwijfeld een van de redenen dat Mārcis Baltskars zo succesvol is geworden: hij is een populaire, zeer gerespecteerde fotograaf die niet alleen bekendstaat om zijn bruiloftsfoto's, maar ook om portretten, reportages en interieurfotografie.

 

Voor deze editie van 'Het verhaal achter de foto' vroegen we Mārcis hoe hij een bruidsjurkfoto een verhaal, een rijke achtergrond en onverwachte beweging gaf, zeldzaam binnen het genre.

 

Mārcis BaltskarsMārcis Baltskars

 

"Deze foto nam ik tijdens de fotoshoot voor de bruidsjurkcollectie van 2019 van het Londense merk Ingrida Bridal.

Omdat de designer een authentieke omgeving in een oude Europese plaats wilde, kozen we de prachtige Letse stad Cēsis. We wilden creatieve foto's waarop het model niet traditioneel poseert. Om deze luchtige sfeer te creëren, besloten we haar voor de foto te laten bewegen.

 

's Ochtends voor de fotoshoot nam ik een lange wandeling door Cēsis om de lichtomstandigheden te peilen en het pad van de zon uit te stippelen zodat ik wist waar we naartoe moesten. En we hadden geluk! Het geluk dat we met deze jurk en dit model op deze specifieke straat stonden op het exacte moment dat het bewolkt was, waardoor we deze prachtige kenmerkende sfeer kregen.

 

Met dit beeld legde ik ook een stukje geschiedenis vast. Want een week later, toen ik door dezelfde stad reed, zag ik dat het oude gebouw in de achtergrond van deze foto was afgebroken. Onze foto was bij toeval misschien de laatste van deze scène met zijn oude, charmante uitstraling."

 

Camera: Sony α7R III

 

Lens: Sony FE 24–70 mm F2.8 GM

 

Instellingen:

24 mm

1/500 s

F 2.8

ISO 160

 

Bekijk meer van Mārcis Baltskars bij Alpha Universe »