annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter de foto: Russ Ellis

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
675  Weergaven

Russ Ellis, een autodidactische sportfotograaf uit het Verenigd Koninkrijk bekijkt dingen graag op een andere manier. Het resultaat daarvan is een portfolio vol mooie en fascinerende beelden; foto's die de verwachtingen van het genre overstijgen en die duiken in het leven van het onderwerp en de stad waarin ze spelen.

 

Russ vertelt het verhaal achter een van zijn unieke foto's, een pure foto van een eenzame wielrenner met op de achtergrond de wolkenkrabbers van Abu Dhabi…

 

Russ EllisRuss Ellis

 

"Deze foto is genomen in Abu Dhabi, tijdens de Ronde van Abu Dhabi. De foto is gemaakt met de α9 met de G Master-lens van 16-35 mm. Ik fotografeer voornamelijk wielerwedstrijden, maar ik heb altijd al geprobeerd om de sport op een niet-traditionele, niet-'sportfotografie'-achtige manier vast te leggen. Ik wil een verhaal vertellen met mijn foto's en beelden creëren die artistieker en interessanter zijn dan standaard actiefoto's.

 

Wielrennen staat in Abu Dhabi nog in de kinderschoenen en er zijn niet veel toeschouwers bij het evenement aanwezig, dat wilde ik laten zien in de foto. Ik heb een plek gevonden waar niemand stond en waar ik een prachtig uitzicht had over de gigantische stad en wilde de tegenstelling van leegte tegen een achtergrond van enorme architectuur vastleggen om te laten zien hoe wedstrijden er op het moment aan toe gaan in de VAE. Ik ben een trap op gelopen en heb de foto in de breedte genomen, zodat de wielrenner klein is op de foto, nogmaals: dit deed ik om de beperkte interesse in de wedstrijd te laten zien. De foto toont daarnaast een stedelijk landschap, wat hem naar mijn mening interessanter maakt dan wanneer het een traditionele sportfoto zou zijn, waarbij de renner centraal zou staan in het frame."

 

Camera: Sony α9

Lens: FE 16-35 mm F2.8 G Master

 

Bekijk meer van Russ Ellis bij Alpha Universe »

1 Opmerking