annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tobishinobi: onze nieuwste Sony Global Imaging Ambassador

jaylward
Lid
Lid
452  Weergaven
 

 

Author: Sony Europe
IMG_4173_resized.jpg

Tobishinobi leidde vroeger een dubbelleven. Overdag werkte hij in Londen als rechtenconsulent voor een van de grootste banken van de stad, en 's nachts was hij fotograaf. Via YouTube™ leerde hij alles wat hij moest weten over fotografie, terwijl hij in Londen op zoek ging naar zijn volgende geweldige shot.

Tobi hield deze balanceeract acht jaar vol, maar voelde dat hij steeds meer in een nieuwe richting werd getrokken. "Ik had geen mensen om me heen die me inspireerden, ik had geen plezier meer en ik had geleerd wat ik wilde leren. In die tijd van mijn leven was fotografie mijn therapie."

Het omslagpunt kwam eind 2014, toen hij zich waagde aan een reis die zijn hele kijk op het leven veranderde. "Toen bezocht ik Toronto in Canada. Ik was enorm onder de indruk van de kwaliteit van de foto's die de inwoners van Toronto op Instagram zetten, en hierdoor wilde ik zelf ook beter worden", vertelt Tobi ons. "Ik ging nadenken over wat voor foto's ik wilde maken en hoe ik wilde opvallen." In december van dat jaar zegde hij zijn baan op, kocht hij een α7-camera van Sony en begon hij aan een nieuw hoofdstuk van zijn leven als fulltime fotograaf.

IMG_4003_reszied.jpg

Bijna twee jaar later heeft zijn werk honderdduizenden mensen over de hele wereld geïnspireerd. Zijn foto's bieden een uniek perspectief op geometrie, symmetrie en heldere, scherpe lijnen, met speciale aandacht voor de door mensen gemaakte structuren die hem zo fascineren. Deze stijl heeft hem meer dan 123.000 volgers op zijn Instagram-account opgeleverd. "Symmetrie reflecteert mijn behoefte aan balans en rechtvaardigheid, waar ik als kind door was geobsedeerd. Dit was deels de reden waarom ik me met rechten bezig hield. Ik heb een hekel aan ongelijkheid, en dit komt terug in mijn verlangen om balans te vinden in foto's door ze symmetrisch te maken."

De juridische ervaring van Tobi heeft zijn benadering op fotografie zelfs sterk beïnvloed. "Met mijn juridische achtergrond probeerde ik mijn punt altijd zo simpel mogelijk duidelijk te maken, zodat cliënten, tegenstanders of met wie ik ook aan het praten was meteen begrepen wat ik bedoelde en ik niets nogmaals hoefde uit te leggen. Professionaliteit, mensenkennis, discipline en aandacht voor detail zijn overdraagbare vaardigheden die ook nuttig zijn in fotografie."

IMG_4218_resized.jpg

Wij zijn al langer fan van Tobi en in april van dit jaar hebben we hem gevraagd om mee te doen aan ons Sony Global Imaging Ambassador-programma. Hij is de nieuwste aanwinst voor een team van fotografisch talent dat nu al overweldigend is. "Het voelt goed om erkend te worden door het merk waarmee je altijd foto's hebt gemaakt. Het is fijn om de steun van Sony te hebben."

Tobi draagt zijn titel met trots en heeft allerlei spannende projecten op de planning, waaronder een documentaire genaamd I Take Photos en plannen voor zijn allereerste expositie. Waar hij ook mee komt, je kunt erop rekenen dat het een fris en nieuw perspectief geeft op de wereld.

Volg Tobi op Instagram.

IMG_4213_resized.jpg

IMG_4265_resized.jpg

IMG_4474_resized.jpg

IMG_4476_resized.jpg