annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe kan je met een Engels toetsenbord de Dode Toets functie in Office gebruiken?

profile.country.nl_NL.title
peterjansz
Bezoeker

Hoe kan je met een Engels toetsenbord de Dode Toets functie in Office gebruiken?

Mijn VAIO VGN42S heeft een UK toetsenbord. Vraag niet waarom.
Het is gelukt de instelling voor het toetsenbord zo in te stellen dat ik de juiste tekens op het scherm krijg.
Helaas werkt met de instelling taal en toetsenbord de ‘Dode Toets’ niet meer.
Met deze ‘Dode Toets’ functie kun je in Office documenten heel makkelijk letters met accenten een trema´s intikken.

Je typt een dubbel aanhalingsteken, er gebeurt niets, je typt vervolgens een letter e en prompt verschijnt er een e-trema op het scherm. Wilt je alleen een aanhalingsteken typen dan sla je de "-toets tweemaal aan of je typt na het aanhalingsteken een spatie.

Het toetsenbord moet daarvoor wel op zijn ingesteld.

Zie:
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/ondernemen_personeel_en_kantoor/kantoortoepassingen...

Het is reuze onhandig dat deze functie met de combinatie niet werkt. Alle speciale letters met accenten en trema’s moeten nu via een omweg worden ingetikt.

Of is hier een oplossing voor?

Telkens omschakelen van het toetsenbord is geen optie omdat de juiste toetsen niet te vinden zijn.

Ik wil graag een internationaal toetsenbord. Daarom heb ik SONY gevraagd of ik andere kapjes voor de verkeerde toetsen kan krijgen. Heb nog geen antwoord.

Wie heeft voor de 'dode toets' een oplossing?

0 ANTWOORDEN 0