annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Installatie Vista (clean)

Klaas.govaerts
Bezoeker

Installatie Vista (clean)

Is het mogelijk om windows vista te installeren in het nederlands zonder al die VAIO software, ik heb een bijgeleverde Windows Vista CD meegekregen maar die gaat blijkbaar maar enkel in het engels. Ik dacht misschien via de Recovery utility van VAIO zelf, dat je kon selecteren wat je zelf wilt installen. Ik heb de meerderheid van die VAIO software niet nodig en ze zorgen ook voor een iets mindere prestatie van mijn FZ11E notebook.

De windows CD die meegeleverd is, is Windows Anytime Upgrade.

Greetz Klaas Govaerts

4 ANTWOORDEN 4
systemlordmanu
Bezoeker

Hello ,
Op de upgradeDVD staan alle Vista-versies , je kan deze uitproberen, skip enter serialkey, kies vista ultimate , je moet dan wel sommige drivers een noodzakelijke sony-applicaties zelf manueel installeren ( deze staan op de recoverydisk of op de supportsite van sony).
Het voordeel van de ultimate versie is dat je bij de eerste update een nedelandse "language pack" kan downloaden en installeren .
Heb op mijn vaioTX5 de ultimate als test geinstalleerd en alles loopt vlot en naar mijn gevoel zelf beter dan de recoveryversie van sony.
Dus proberen (30 dagen trail) en daarna kan je de upgrade aanschaffen of terug de recoveyversie installeren .
TIP maak alvorens je de andere versie installeerd, een recoveryimage met bv NortonGhost 12.0 dan kan je op een half-uurtje terug naar wat je vroeger had .

succes ermee.

PS kijk ook hier eens :
http://club.vaio.sony.be/clubvaio/BE/nl/forum/viewthread?thread=40292


Nu als je niet wil upgraden maak dan een nieuwe installatie met je sonyrecoverydisk , deinstalleerd alle programma's die je niet nodig of nuttig acht , laat alles updaten (microsoft update) clean je systeem met ccleaner , defragmenteer je schijf ( bij voorkeur met auslogics disckdefrag) ,testen en heropstarten . Maak een recoverybackup met NortonGhost 12.0 ( deze behoud je inplaats van de sony recoverydisk ) zodoende je in de toekomst snel kan herinstalleren.
Je zal zien door deze simpele ingrepen zal je systeem vlotter lopen en het kost je niets.

profile.country.en_NL.title
Carelino
Bezoeker

Ga naar deze LINK . Het is een guide weliswaar in Engels die ik gemaakt heb zodat je vista CLEAN kan installeren. Op deze wijze hoef je ook geen XP geinstalleerd te hebben.

Daarna zul je op zoek moeten naar de drivers die bij jouw laptop van toepassing zijn meeste kun je al vinden bij deze LINK zoals iemand anders al hier aangaf. GELD OVERIGENS NIET VOOR JOU OMDAT DIE VAN JOUW ER NIET TUSSEN STAAT>>>>DIT IS VOOR ANDEREN DIE ER OOK AAN DENKEN.

Je kunt ook naar deze LINK gaan waar updates staan en de gehele drivers en software staan. Je zal zelf moeten uitzoeken welke drivers en software je nodig hebt om je laptop schoon te installeren. Als je dat enemaal gedaan hebt zou het voor anderen prettig zijn als de ervaring deelt zodat alle andere FZ11E gebruikers ook weten wat ze moeten installeren precies.

Het is niet zo moeilijk maar het kost wat meer tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt...


Veel succes!

systemlordmanu
Bezoeker

Hello , in verband met dit onderwerp , weet iemand of de door Sony-geleverde recovery-cd kan bewerkt worden , zodoende we zelf kunnen beslissen wat er geïnstalleerd wordt en wat niet , nu beslist Sony dit. :devil:

Toegevoegd op 17-10
Mogelijke zit de oplossing in volgende tread:
http://club.vaio.sony.nl/clubvaio/NL/nl/forum/viewthread?thread=37301#177695
deze gaat wel over een XP installatie zonder extra software , maar mogelijk werkt het ook bij Vista , heeft iemand ervaring met de aldaar voorgestelde werkwijze waarbij net voor de installatie van de extra software (na herstart) volgende routine moet afgebroken worden namelijk SONY-VARU (via msconfig VARU.exe deleten of in scheduled task VARU.task deleten) HEEFT IEMAND AL ERVARING met dit laatste dan graag reactie zodoende de oorspronkelijke recovery-disk in gebruik kan blijven zonder extra software. Ga het binnenkort zelf uittesten. :smileygrin:

Info uit bovenstaande tread:
No, Im running Vista, but all the help info seems to be based on XP
I suppose thats why the VARU file isnt there...

I've got the same problem under vista but ive found a solution, it worked for me:

-when you try to make the clean install with the recovery dvds dont insert the second one when you get asked for it (as described in the XP help-infos)
-next time when you boot up your system you have to go to the scheduled tasks (under system programs if i remember it well). there you have to delete the "VARU-task"

this procedure should work to avoid future messages caused by the sony -varu-routine.

systemlordmanu
Bezoeker

Heb ondertussen de procedure zoals in mijn laatse bericht toegepast ;dus na de eerste installatie , de installatie van de applicaties onderbroken , om meldingen bij elke opstart te voorkomen heb ik in configuratie/system naar taakplanning gegaan daar heb na wat zoeken de task "vaio applicaties recovory" gevonden en gedeleted .
Nu praktisch gezien zijn er een aantal applicaties wel op de harde schijf geplaatst maar niet geïnstalleerd en een aantal zijn niet geïnstalleerd , dus je zal nog altijd nog een aantal programma's moeten verwijderen alsook de betreffende bestanden op de harde schijf en andere moeten installeren die je kan bekomen via de link sonyvaio-support (beschreven in vorige berichten).
DUS een perfect cleane installatie bekom je niet via deze weg maar je hebt toch al wat persoonlijke inbreng , de enige zuivere methode is volgens mij een upgrade overwegen naar VISTA-ultimate via de upgrade-disk met een nederlands taakpakket ( deze laatste methode heeft ook het het voordeel dat je via het progje "vLite " de vista-installatie bestanden kan tweaken en je dus ook je Vista-installatie kan aanpassen )
SUCCES :devil: