annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WIndows niet geactiveerd?

FabianPatty
Nieuw

WIndows niet geactiveerd?

Elke keer als ik mijn Sony Vaio laptop (Windows 😎 opstart krijg ik een blauw scherm voor me met de boodschap dat mijn versie van windows niet geactiveerd is. Ik ben hier vervolgens mee naar de winkel waar ik de laptop kocht gegaan (Coolblue) en die adviseerden me om de computer terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Ik kom dan met het volgende probleem: Als ik vervolgens in Vaio care m'n laptop probeer te resetten moet ik Vaio recovery eerst updaten, wat niet meer mogelijk is omdat windows niet meer geactiveerd is. Hoe los ik dit in vredesnaam op? 

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Fabian,

 

Welkom op het forum.

 

Erg bizar probleem, kan je wat meer details geven?

Heb je een nieuwe laptop gekocht recent met windows 8?

Of had je eerst windows 7 en heb je zelf geupgrade naar windows 8? Indien wel, heb je ooit de productcode ingevoerd? Vraagt windows naar deze product code? Wat gebeurt er als je op activeren drukt?

 

Normaal heb je een assist knop op je VAIO. Als de laptop uit staat, kan je normaal gezien de laptop opstarten in een hulp modus door op de knop assist te drukken. Je krijgt dan een menu met verschillende opties waarbij recovery (of iets dergelijks) er ook een van is. Heb het onlangs gedaan, maar weet niet meer vanbuiten welk item ik gekozen heb.

 

Je kan het op deze manier proberen, lukt het niet (of wel), laat het weten, dan zoek ik even verder!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training