anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Plamki na zdjęciu - pytanie

profile.country.pl_PL.title
Quartz.
Użytkownik

Plamki na zdjęciu - pytanie

Witajcie,
od kilku dni zauważam na moich zdjęciach dziwne plamki. Pojawiają się na zdjęciach z przysłoną >20 (chyba). Domyślam się że to plamy na matrycy. Tylko skąd się tam wzięły ? Obiektywu nie ściągałem od zakupu (styczeń), cały czas mam założony 18-200.

Jeśli to plamy na matrycy to czym je najlepiej usunąć? Dodam że nie mam doświadczenia, a zamieszczony w tym dziale tutorial już czytałem.

Czy te plamki równie dobrze mogą być zabrudzeniami na obiektywie? Jeśli tak to co polecacie do czyszczenia (mam tylko szmatke z mikrofibry)

W załączniku zdjęcie z zaznaczonymi plamami

46 ODPOW. 46
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Quartz napisał(a):

Jeśli to plamy na matrycy to czym je najlepiej usunąć? Dodam że nie mam doświadczenia, a zamieszczony w tym dziale tutorial już czytałem.

Tak, to są paproszki (mikroskopijnej wielkości) na matrycy. Jeśli czytałeś tutorial, to nie ma co się zastanawiać - gruszka w dłoń, baterię naładować - i do roboty!. Tylko ostrożnie!!!
Nie ma znaczenia, czy ściągałeś obiektyw - kurz jest "wszędobylski" ;)

------------------------------
fotoamator
armalite
Początkujący

Quartz napisał(a):

cały czas mam założony 18-200.



Sony, Tamron czy Sigma? Ja mam Sigmę i czyszczenie doprowadza mnie do pasji :(

Jeśli to plamy na matrycy to czym je najlepiej usunąć?



Gruchą. Ja robię tak, jak przeczytałem kiedyś na tym forum: najpierw aparat stawiam na statywie obiektywem w dół. Następnie zdejmuję obiektyw i dokładnie przedmuchuję komorę. A potem robię to samo już z samą matrycą. Działa.

Czy te plamki równie dobrze mogą być zabrudzeniami na obiektywie? Jeśli tak to co polecacie do czyszczenia (mam tylko szmatke z mikrofibry)