anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

RAW i JPG

ROZWIĄZANE
MamaKuby1
Nowicjusz

RAW i JPG

Witam wszystkich

Wierzę w siłe forum i proszę o radę.Jestem początkującym fotografem.

Mam pracę do wykonania następującą.

2 zdjęcia identyczne raw i jpg muszę rozjaśnić i przyciemnić w photoshopie.Ściągnęłam Photoshop CC.

Później wkleić obok siebie RAW normalny i rozświetlony;i tak samo z Jpg itd.

Może ktoś,coś 

Dzienks :slight_smile:

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert


MamaKuby1 napisali:

 

2 zdjęcia identyczne raw i jpg muszę rozjaśnić i przyciemnić w photoshopie.Ściągnęłam Photoshop CC.

Później wkleić obok siebie RAW normalny i rozświetlony;i tak samo z Jpg itd.

Może ktoś,coś 

Dzienks :slight_smile:


Cześć!

 

W dużym uproszczeniu:

 

Zapisujesz zdjęcie w formacie RAW+JPG.

 

1. RAW

 

Klikając na plik RAW i wybierając Photoshop jako program do otwarcia, otworzy się okno Camera RAW. Tam suwakiem Ekspozycja (Exposure) możesz regulować jasność pliku. Przesuwając suwak w lewo ściemniasz zdjęcie, a w prawo rozjaśniasz.

 

Masz teraz 2 opcje na zapisanie zdjęcia. Albo tak jak należy, czyli Zapisz obraz (Save image) - pojawi się okno gdzie ustalasz format wyjściowy tego co widzisz na ekranie. Wybierz rozszerzenie JPG i jakość na np. 10 (Maximum). Dodatkowo w tym momencie wskazujesz ścieżkę docelową dla zapisu tego pliku oraz możesz zdefiniować nazwę pliku. Tak zapisujesz zdjęcie rozjaśnione i przyciemnione.

Druga opcja to po prostu Print Screen tego co widzisz na ekranie i później wykadrowanie zdjęcia i zapisanie tego zrzutu ekranu jako JPG. Druga opcja niesie ze sobą jednak dużą stratę na jakości pliku, jest swoistym pójściem na łatwiznę, ale pozwala na wykonanie wszystkiego szybciej.

 

2. JPG

 

Klikając na plik JPG i wybierając otwórz za pomocą Photoshop CC, otworzy się główne okno Photoshopa.