Podziel się wrażeniami!
Witam serdecznie. Mam problem z moim Sony, jeśli się nie mylę a nie mam przed sobą dokumentów od niego jest to KD-75XE8596 75''. Zakupiony w zeszłym roku na koniec zimy, wcześniej jakoś tego nie zauważyłem, jednak od jakiegoś czasu pojawiły się białe plamy na matrycy szczególnie po rogach. Problem występuje jednak tylko w nocy, przy praktycznie zerowym oświetleniu pomieszczenia. Niby nie przeszkadza, lecz podczas oglądania dość ciemnych materiałów wideo, zaczyna to być denerwujące. Dla orientacji fotka, dodam też że na zdjęciu wygląda to dużo gorzej niż w rzeczywistości.
Celowo nieco zwiekszyłem jasność w TV aby te skazy były bardziej widoczne na zdjęciu. Czy coś takiego jest podstawą do reklamacji? I jak długo może trwać taki proces? I jaka jest szansa że dostanę tv wolny od takich wad, a nie będę w nieskończoność odsyłać? Pozdrawiam.
Przebieg TV można sprawdzić wchodząc w tryb SELF CHECK (na własną odpowiedzialność bo żekomo nie wolno)
Wyłączamy TV do stanu czuwania i kolejno na pilocie naciskamy:
"i+"
"5"
"Volume -" (Głośność - )
"Power ON" (przycisk włączający telewizor).
Na dołączanym zdjęciu zaznaczyłem gdzie się odczytuje: kolejno przepracowane godziny z włączonym ekranem > ilość bootowań systemu > przepracowane godziny ogólnie (może być odwrotnie z tym ekranem bo nie pamiętam dokładnie, na środku na pewno ilość startów)
Jeśli np. słuchasz radia i skorzystarz z opcji "wyłącz ekran" to nabija wtedy tylko tę drugą wartość.
Apropo to właśnie zdjęcie które zrobiłem po dostarczeniu "nowego" TV
Sprawa reklamacji na tym się na razie skończyła ponieważ nie chciało mi się już szarpać nerwów. Z włączonym lokalnym wygaszaniem nierówności w podświetlaniu matrycy są w zasadzie nie widoczne podczas oglądania wszelakich treści. Widoczne są jedynie na wszelkich menu i tp. Dziwi mnie to właśnie, że oprogramowanie SONY nie uwzględnia lokalnego wygaszania podczas wyświetlania takich rzeczy bo mało kto by zwrócił uwagę na wady nierównego podświetlania i jednocześnie mniej reklamacji by mieli. W każdym razie korzystam z TV i przestałem się tym szystkim przejmować.
Dzięki za info.
Sprobuję wyłączyć to lokalne podświetlanie i jeśli się poprawi to też nie będę kombinował zgodnie z zasada, że lepsze jest wrogiem dobrego.
Lokalne wygaszanie ma być WŁĄCZONE. To dobrodziejstwo właśnie sprawia, że nierówne podświetlenie matrycy nie jest widoczne. Nie wiem jednak jak w Twoim modelu się sprawa ma bo seria 8 ma podświetlanie krawędziowe i to lokalne wygaszanie może tego nie maskować tak jeśli wogóle jest wyposażony w to.
Patrzac na zdjęcie jeśli to w rzeczywistości tak wygląda podczas oglądania to ewidentnie trzeba reklamować. U mnie jest widoczne tylko na czarnej planszy testowej lub na większycz czarnych powierzchniach.
P.S.
Zrób więcej zdjęć również na czarnych planszach testowych i wyślij razem ze zgłoszeniem reklamacji.
A gdzie można znaleźć czarne plansze testowe?
Czy chodziło Ci, ze podczas wyświetlania czarnych obrazów?
Na youtube są filmy z różnymi planszami w tym czarną.
Piszę po raz kolejny ponieważ po rozwiązaniu jednego problemu pojawił się kolejny.
Otóż po ponad roku (dokładnie po 13m-cach) Sony przyznało (albo serwis MIK Radom), że w moim TV jest jednak problem z matrycą i białymi plamami. Przywieźli nowy TV.
Plam jest trochę mniej ale za to pojawiły się pionowe pasy na ekranie. Złożyłem reklamację ponieważ dodatkowo nie działał internet.
Okazuje się, że dla sony to nie jest problem ponieważ jest to zgodne ze specyfiakcją, o której nikt nie mówił przed zakupem, nie można jej nigdzie znaleźć i jak poprosiłem o nią Sony to nagle kontakt się urwał.
Ktoś ma jakiś pomysł co dalej z tym zrobić?
Mam coraz większą załamkę z TV Sony
Cześć,
Zgłosiliśmy Twój problem do supportu technicznego. Jak tylko pojawi się odpowiedź, damy znać.
Pozdrawiam,
Barbara_K
to chyba nie jest problem techniczny a wadliwa matryca.
żadne ustawienia TV nie powodują aby pasy znikały.
Osobiście przestałem się przejmować już tymi plamami, pobawiłem się z ustawieniami i jest w miarę ok. Chociaż fakt że TV za ponad 10.000zl i Sony firma z taką renomą wciska taki szajs woła o pomstę do nieba. Nigdy więcej Sony. A reklamować nie mam zamiaru bo sądząc po wcześniejszych wpisach TV nie koniecznie może wrócić bez wad. Takie pasy na matrycy, Sony tym bardziej powinno przyjąć jako reklamację.
Podobno to jest standard mieszczacy się w specyfikacji producenta - tylko nie wiadomo gdzie ją znaleźć, bo chyba jest wirtualna.
Sony wie, ze sprzedaje szajs i myśli, że wszyscy to bedą akceptować. A oni będą odrzucać reklamację.
To jest zwykła kpina i żarty.