anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Białe plamy na matrycy Sony bravia 75"

profile.country.PL.title
Zocha266
Poszukiwacz

Białe plamy na matrycy Sony bravia 75"

Witam serdecznie. Mam problem z moim Sony, jeśli się nie mylę a nie mam przed sobą dokumentów od niego jest to KD-75XE8596 75''. Zakupiony w zeszłym roku na koniec zimy, wcześniej jakoś tego nie zauważyłem, jednak od jakiegoś czasu pojawiły się białe plamy na matrycy szczególnie po rogach. Problem występuje jednak tylko w nocy, przy praktycznie zerowym oświetleniu pomieszczenia. Niby nie przeszkadza, lecz podczas oglądania dość ciemnych materiałów wideo, zaczyna to być denerwujące. Dla orientacji fotka, dodam też że na zdjęciu wygląda to dużo gorzej niż w rzeczywistości. 20181123_202831.jpg

Celowo nieco zwiekszyłem jasność w TV aby te skazy były bardziej widoczne na zdjęciu. Czy coś takiego jest podstawą do reklamacji? I jak długo może trwać taki proces? I jaka jest szansa że dostanę tv wolny od takich wad, a nie będę w nieskończoność odsyłać? Pozdrawiam. 

42 ODPOW. 42
profile.country.PL.title
Tomi790
Użytkownik

Mógłbyś wkleić odpowiedź sony, że plamy na matrycy są wadą i podlegają reklamacji?

profile.country.PL.title
Zocha266
Poszukiwacz

Niestety nie. Kontaktowałem się z serwisem telefonicznie. Proponuję zadzwonić i porównać odpowiedzi telefoniczne z tymi poprzez email. 

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@Zocha266 

Jesteś kolejnym przypadkiem, który znam (dokładnie trzecim) że w ten sposób pozbył się nierówmiernego podswietlenia matrycy. 

@Tomi790 

Ja także brałem do swojego modelu xf9005 za 4200zł.  Rozszerzoną gwarancję (tą najwyższą) za 600zł, przy mojej kwocie zakupu to 14%,a nie 40% jak piszesz.  Podejrzewam że u @Zocha266  ten % jest jeszcze mniejszy. Wspomnianą gwarancję brałem po raz pierwszy, a często kupuję jakieś sprzęty :slight_smile:

profile.country.PL.title
Tomi790
Użytkownik

Nie pamiętam teraz ale wychodziło w euro około 30% ceny za rozszerzoną. Po drugie można brac takie rzeczy jak się ma male dzieci, tv jest narażony na jakieś nieprzewidziane wydarzenia.

Nie przypuszczałem, po 10 letniej bezproblemowej historii z sony lcd, że kupię taki chłam za taką kasę.

Nie ma co też popadać w paranoję i do każdego sprzetu płacić extra kasę i nabijać kabzę ubezpieczalniom.

Może to świadczyć o tym, że trzeba brać dodatkową gwarancję bo z założenia kupuje się chłam. A chyba nie o to chodzi.

Sprzęt powinien być sprawny i bez wad skoro jest nowy. 

 

profile.country.PL.title
Zocha266
Poszukiwacz

Pozbycie się problemu jest nieco na wyrost, nie usunąłem tego całkowicie, tylko zminimalizowalem do tego stopnia że przestało to być uciążliwe. 

Co do gwarancji rozszerzonej wyszło to około 2000zl na okres 5 lat, w tym ubezpieczenie od wszystkiego. 

profile.country.PL.title
Tomi790
Użytkownik

Coś ktoś wie na temat serwisu MIK Radom, bo podobno oni serwisują m.in.Sony?

 

 

profile.country.PL.title
jarixo
Użytkownik


@Tomi790  napisał(a):

Coś ktoś wie na temat serwisu MIK Radom, bo podobno oni serwisują m.in.Sony?

 

 


Ja tam reklamowałem owe "białe plamy" na moim 65XF9005. Na drugiej wizycie przywieźli na podmianę "nowy" TV w uszkodzonym pudełku i bez folii zabezpieczających, białe plamy minimalnie mniejsze, przebieg: czas pracy 365h, przy czym ten co reklamowałem miał niecałe 3 tygodnie. Ogólnie serwis miły i nie stwarzają problemów sztucznych. Co do białych plam to nie miałem jak od razu sprawdzić bo przyjechali w środku dnia a pokój u mnie ma dwa duże okna. Na sprawdzenie czasu pracy wpadłem po fakcie, jak bym widział to wcześniej to nie zgodził bym się na tę podmianę.

profile.country.PL.title
Tomi790
Użytkownik

Dzięki za info.

Poczytałem opinie o serwisie i są skrajnie odmienne - od zachwalajacych po najbardziej negatywne.

Trochę się obawiam, tego co napisałeś, że wroci yv albo bardziej uszkodzony albo inny np. roczny z dużym przebiegiem.

Podobno jest od daty wymiany znowu 24 mce gwarancji.

I pytanie czy to nie będzie jak ostatnio, że wzięli tv na trzy tygodnie i nic nie zrobili poza aktualizacją oprogramowania.

profile.country.PL.title
jarixo
Użytkownik

U mnie nie zabierali TV. Przyjechach serwisant na oględziny, porobił sobie zdjęcia a później za tydzień inny przyjechał z podmianą. Mankamentem jest to, że przyjeżdżją  w południe kiedy nie widać wady nierównego podświetlania matrycy. Zgadza się, po wymianine gwarancja od nowa.

profile.country.PL.title
Tomi790
Użytkownik

Dwa pytania:

1. W jaki sposób można sprawdzić przebieg godzinowy tv

2. Jak się skończyła sprawa Twojego TV?

Ja teraz czekam na serwis i z tego co mówili chcą zabrać tv i nikt nie wspominał nic o zastępczym. 

Obawiam się, że mogę być miesiąc bez tv.