Podziel się wrażeniami!
Witam, zauważyłem że na moim TV sony kd55xe7096 pojawiły się martwe pixele (5 w lini pionowej) , tv ma 11 miesięcy czy to podlega gwarancji? 😐
Witam,
Trudno powiedzieć czy to martwe piksele czy dostał się jakiś robak. Zgłosiłem sprawę do supportu. Jak tylko będzie odpowiedź dam znać.
Pozdrawiam
Zgodnie z normami serwisowymi gwarancji nie podlegają martwe piksele, jeśli-podzielimy ekran na pięć części i w jednej części będzie mniej niż 16 martwych pikseli.
Może być robak i chyba te nowoczesne LCD tak już mają, że robaki mają do nich swobodny wstęp.
Już dwa razy mi się coś takiego przydarzyło w monitorze 24 cale z ponad pięć tysięcy złotych.
Od razu wyłączyłem monitor oraz światło w pomieszczeniu a nad wloty wiatraczków (tak Eizo ma wiatraczki) położyłem lampkę rowerową. I robak wyszedł sam.
Ok powiedzmy że to robak (nie wiem nie rusza się jest ciągle w tym miejscu co go znalazłem) i co wtedy ? Wyczytałem że o takie coś też można się kłócić.
Do dam od siebie że jak wyłącze tv i świecę latarką z telefonu w tym miejscu to nic totalnie nie widać.
Mimo wszystko będę próbował z sony się porozumieć a jak nie zostaje mi media expert i zobaczymy czy ta rozszerzona gwarancja jest coś warta...
Witam,
@Sektoriuss oto odpowiedź supportu:
Na podstawie zdjęć jest to raczej zabrudzenie (najprawdopodobniej martwy owad), ponieważ czarny kolor nie pokrywa się idealnie z pikselami oraz w około jest inny odcień. Niemniej, najlepszym rozwiązaniem jest, by telewizor został zweryfikowany "na żywo" przez technika z centrum serwisowego. W celu rejestracji odbiornika do weryfikacji serwisowej proszę o wypełnienie poniższego formularza:
https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Repair/BookRepairForm
Pozdrawiam