Podziel się wrażeniami!
Dzień Dobry
Nagle beż żadnego powodu TV przestał "widzieć" Soundbar HT-CT790. Obraz jest (menu) a nie ma dźwięku i pojawia się komunikat że z powodu błędu komunikacji aktywny jest głośnik tv. Na 100 procent jest to wina telewizora ponieważ na tym samym przewodzie HDMI zostało podłaczone PS4 a soundbar przewodem optycznym i wszystko działa. Jeżeli chodzi o dekodery nc+ i polsatu jest obraz i dźwięk ale wszystko trzeba włączać oddzielnie tj nie działa Bravia Sync. W soundarze też bravia Sync nie działa. Telewizor użytkuje kilka lat i nigdy nie było z tym problemu. Nie wiem też czy zbiegiem okoliczności nie jest fakt że w środę (27.02) miała miejsce aktualizacja oprogramowania i od tego momentu ten problem zaczął występować.
Wiem że można spróbować przywrócić ustawienia fabryczne lub powypinać i wpiąć ponownie wszystkie przewody (tv wisi na ścianie więc traktuje to jako ostateczność) ale najpierw wole zapytać tutaj na forum. Będe wdzięczny za pomoc i wszelke sugestie.
Witam,
@kondziak oto odpowiedź supportu:
Na początku rekomendowałbym wykonanie miękkiego resetu telewizora z poziomu pilota (przytrzymanie zielonego przycisku włączającego przez okres ok. 7 sekund) a następnie upewnienie się, że soundbar jest prawidłowo podłączony za pomocą kabla HDMI do gniazd ARC w obydwu urządzeniach. W sytuacji, gdy reset ten nie przyniesie pożądanych rezultatów a jednostki są podłączone w sposób prawidłowy, zaleca się sprawdzenie konfiguracji ustawień Bravia Sync w obydwu urządzeniach. Z poziomu telewizora, należy odłączyć wszystkie urządzenia podłączone za pomocą przewodu HDMI a następnie skorzystać z funkcji: Menu (Home) - Ustawienia - Zewnętrzne wejścia - Ustawienia Bravia Sync i deaktywować sterowanie Bravia Sync.
Następnie zalecałbym uruchomienie menu soundbara i sprawdzenie, czy w zakładce [Nastawienia systemu] – [Ustawienia HDMI] – [Sterowanie przez HDMI] jest wybrana opcja "Włącz". Po upewnieniu się, że ustawienia soundbara są poprawne, prosiłbym o jego podłączenie za pomocą przewodu HDMI z telewizorem i ponowną aktywację fukcji Bravia Sync w odbiorniku. Ważnym jest, aby po ponownej aktywacji tej funkcji w TV, wybrać zakładkę "Lista urządzeń Bravia Sync" a następnie nacisnąć przycisk aktywujący "Włacz". Oczywiście funkcja kontroli dwóch urządzeń jest możliwa tylko i wyłącznie w przypadku połączenia po kablu HDMI, w związku z czym w przypadku używania przewodu optycznego nie będzie ona dostępna.
Ważnym jest, aby po ponownym podłączeniu urządzeń, w telewizorze została wybrana funkcja dźwięku "System Audio", natomiast w samym soundbarze opcja "Input" ustawiona jako "HDMI".
W sytuacji, gdy powyższe działania nie przyniosą zamierzonych rezultatów, zaleca się przywrócenie ustawień fabrycznych w telewizorze, przy użyciu funkcji Menu (Home) - Ustawienia - Pamięć i resetowanie - Przywracanie danych fabrycznych - Wymaż wszystko.
Pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedź w wolnej chwili w weekend "się pobawie". Mam nadzieje że nie trzeba będzie ściągać Tv ze ściany...
Witam po dłuższej przerwie
Niestety żadne z rozwiązań zaproponowanych przez support nie przyniosło rezultatu. Obecnie wszystkie przewody zostały wypięte z tv i wpięte do soundbara żebym mógł normalnie oglądać. Jakieś inne pomysły oprócz wymiany tv na nowszy model
Witam,
od soboty mam podobny problem z TV 60xf8305. Sterował poprawnie amplitunerem kina domowego (w moim przypadku yamaha). Od soboty 04.05 po włączeniu TV pilotem włącza się amplituner z komunikatem "decoder off" i dźwięku nie ma, mimo że w TV mam włączoną opcję "zestaw głośnikowy". Po dłużej chwili TV przełącza się na głośniki wbudowane. Nie poddałem się i sprawę zbadałem dalej.
Wymiana kabla HDMI na inny (jak podają ine fora) nie przynosi efektu.
Reset TV do ustawień fabrycznych przynosi efekt tylko za pierwszym razem, tzn po restarcie i ponownym wyszukaniu kanałów dźwięk idzie poprawnie poprzez amplituner.
To samo osiągam poprzez wyłączenie z prądu TV na chwilę i jednorazowo dzwięk wraca do amplitunera.
Po wyłączeniu TV pilotem i ponownym włączeniu dźwięku nie ma.
Problem jest ewidentnie w TV. Po "twardym" restarcie jest dobrze zaś przy nornalnym włączeniu dźwięku nie ma.
Jak najbardziej jest to ewidentnie problem z telewizorem bo wcześniej przez kilka lat użytkowania wszystko działało jak należy. Problem pojawił się dwa miesiące temu po aktualizacji kiedy dodali HBO GO i tak już zostało. W sypialni mam KDL-EX650 też podłączonego do kina domowego i wszystko hula jak należy....