Podziel się wrażeniami!
Witam, pół roku po okresie gwarancji w moim telewizorze wyskoczyły pionowe pasy na matrycy. Po wykonaniu telefonu do serwisu okazało się, że telewizor mogę wyrzucić bo naprawa jest nieopłacalna. Na aukcjach internetowych widzę dużo tych samych modeli, które psuły się w podobnym okresie i z tą samą wadą. Czy jest możliwość oddania telewizora do serwisu na naprawę gwarancyjną z tytułu wady fabrycznej sprzętu? jeżeli sprzęty sonego mają żywotność do 3 lat, to chyba będzie trzeba się zaprzyjaźnić z konkurencją.
Dziękujemy za zapytanie.
Wystąpienie usterki w TV już po okresie gwarancji, nie upoważnia do sugerowania występowania wady fabrycznej w danym TV.
O istnieniu ewentualnej wady fabrycznej, możemy mówić tylko i wyłącznie wtedy, gdy Sony oficjalnie taką informację publikuje, bazując na przeprowadzanych szczegółowych badaniach zarówno fizycznych danych produktów jak i statystycznych odnośnie ich ewentualnej nadmiernej usterkowości.
Jeśli pojawiają się przesłanki do nadzwyczajnych działań i wymagają one bezpłatnej obsługi/napraw produktów nawet już po okresie gwarancji, wtedy Sony wprowadza oficjalne tzw. „akcje serwisowe”. Oznacza to opublikowanie ogólnodostępnych artykułów i informacji na stronach pomocy technicznej Sony i odpowiednią obsługę ewentualnych zgłoszeń w naszych autoryzowanych serwisach .
W przypadku wzmiankowanego modelu KDL-50W656A nie ma żadnych tego rodzaju informacji, więc nie możemy mówić o jakiejkolwiek wadzie fabrycznej, a jedynie o przypadkowym uszkodzeniu odbiornika.
Ponieważ według opisu uszkodzenie wystąpiło już po okresie gwarancji, to niestety ewentualna naprawa, możliwa jest jedynie odpłatnie.
Pozdrawiamy, zespół Sony