anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z internet KDL-49WD759

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Problem z internet KDL-49WD759

Telewizor ma z 2,5roku może trochę więcej od jakiegoś czasu mam irytujący problem z wifi w telewizorze.
Jak próbuję włączyć aplikację You Tube na telewizorze praktycznie za każdym razem muszę konfigurować połączenie internetowe jak w nowym telewizorze.
To znaczy włączam YT i po chwili wyskakuje konfigurator sieci i telewizor sieci nie wykrywa żadnej, muszę dać przywróć ustawienia fabryczne i dam konfiguracje od początku to wykrywa nawet sieć u sąsiada 2 klatki dalej. Jest wszystko jak trzeba YT hula można coś pooglądać. Po jakichś 2 dniach znów włączam YT i konfiguracja sieci wyskakuje po raz kolejny. Historia dokładnie taka sama telewizor nie wykrywa sieci, znów trzeba przywrócić ustawienia fabryczne żeby sieć wykrył, tylko za każdym razem wiadomo kasuje wszystkie ustawienia obrazu. Wiec robi się to uciążliwe.

Czy ktoś wie z czego może wynikać taki problem? Pół roku temu telewizor wrócił z serwisu, po nieuwzględnionej reklamacji matrycy, była podobno pełna diagnostyka zrobiona i wszystko gra, aktualizacja oprogramowania zrobiona, później ją wyłączyłem, ale problem cały czas się powtarza.
Już nie mam siły do tego telewizora koszmarnie wyglądająca matryca a teraz nie mogę korzystać z podstawowych aplikacji bo nie mam cierpliwości ani ochoty co dwa dni wprowadzać wszystkich ustawień w telewizorze.

Będę wdzięczny za pomoc czy wskazówki jak rozwiązać problem

11 ODPOW. 11
profile.country.PL.title
Ekspert_Sony
Community Team

Witam,

aby rozwiązać ten problem spróbuj w ustawieniach Sieć w telewizorze zmienić ustawienia IPv4/6. Należy wyłączyć IPv6, a pozostawić IPv4. Powinno pomóc.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Dziękuję bardzo za wskazówkę na pewno przetestuję :slight_smile:

 

pozdrawiam

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Niestety problem dalej się pojawia.
Po tygodniu znów to samo przy odpaleniu Youtube prosi o konfigurację sieci, nie wyszukuje żadnej dostępnej sieci i znów zabawa w ustawienia fabryczne, wtedy wyszukuje kilka sieci, ale trzeba od początku konfigurować cały telewizor.
Czy może być inna przyczyna?  Do sieci jest podpięte kilka urządzeń telefony, laptop, konsola ps4 i tylko z telewizorem jest problem.

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

A mam pytanie czy da się eksportować ustawienia telewizora na przykład na pendrive czy jeśli sytuacja jest taka jak obecna i non stop jest problem z internetem czy jest możliwość aby zgrać ustawienia obrazu, dźwięku z danej chwili na pendrive i później z pendriva je wgrać jak zrobię reset do ustawień fabrycznych?

 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Nikotedrtgergf ustaw w routerze kanał na stały z przedziału 1-11. Router zazwyczaj ma 13 kanałów do wyboru i w przypadku przełączenia się na kanał 12 lub 13 TV traci połączenie.

Daj znać czy pomogło.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Dziękuję Ci serdecznie za zainteresowanie ale po kolejnych dwóch tygodniach szarpania się odsunąłem meble i przeciągnąłem kabel internetowy i podpiąłem bezpośrednio kablem:)

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Cześć po jakimś czasie, czy Twoja rada może też działać przy połączeniu przewodowym kablem internetowym, przez 3 tygodnie nie korzystałem z neta w telewizorze tzn. YT i teraz nawet na kablu co drugi raz mnie wywala do ustawienia sieci na nowo. Jak daję nawiązanie połączenie to pokazuje niepowodzenie.

Ten telewizor to taki strzał w kolano, że szkoda gadać.

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Nikotedrtgergf skierowałem problem do supportu - oto odpowiedź:


Problem może wynikać z nieprawidłowych ustawień routera lub klient posiada zmienne IP. W takim wypadku kiedy problem z siecią wystąpi najlepiej połączyć telewizor do innej sieci np.: hotspot w telefonie, aby wykluczyć router. Poniżej przesyłam także link do strony, który może być przydatny dla klienta.

https://www.sony.pl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-49wd759/articles/00108468



Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Nikotedrtgergf
Użytkownik

Niestety żadna z metod z podanego linku nie działa, a do routera nie mogę się dostać bez logina i hasła żeby podziałać z tymi bramkami w routerze ehh kaplica.

 

Uzyskałem dostęp do ustawień dekodera po analizie dostępnych sieci i ich obciążenia okazało się, że router miał ustawiony kanał 4, więc teoretycznie powinno działać. Zmieniłem zgodnie z zaleceniami na stronie Sony na kanał 11 bo żadna z sieci go nie używała więc powinien być najmniej obciążony. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

I wyszła lipa na routerze zmieniony kanał na 11, restart routera. Telewizor nie łączy się z netem. Po raz  458125  przywróciłem ustawienia fabryczne. Przy konfiguracji wstępnej neta znalazł w 3 sekundy bo jest podpięty kablem.
Z żadnym sprzętem nie miałem tyle problemów co z tym telewizorem, myślałem, że podpięcie na kablu załatwi temat a widzę, że jednak nie. Zobaczymy jak długo utrzyma połączenie.