anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony 32w655 - piszczący zasilacz zewnętrzy

Dedal102
Poszukiwacz

Sony 32w655 - piszczący zasilacz zewnętrzy

Witam,

 

Kupiłem niedawno tv Sony 32w655, posiada on zewnętrzny zasilacz (jak w laptopach).

1. Zauważyłem, że w momencie gdy zasilacz jest podłączony i tv jest włączony (ekran wyświetla obraz) zasilacz "buczy" (słyszalne buczenie po przyłożeniu do ucha i zanikające do 10 cm od ucha) , a po wyłączeniu tv z pilota po kilku minutach zasilacz "piszczy" i jest to bardziej słyszalne (słychać do 50cm od ucha).

Pytanie - czy zgłaszać problem?

Czy takie buczenie przechodzace w opiszczenie jest objawem słabej jakości zasilaczy , czy być moze zapowiada sie jego awaria?

Czy posiadacze tego tv moga sprawdzić jak jest u nich.

 

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
Barbara_K
Moderator

Witam serdecznie,

 

Dziękuję za podzielenie się z nami wątpliwościami odnośnie telewizora. Zdecydowanie należy tę sprawę zgłosić - technik powinien przyjrzeć się dokładnie tej usterce. W tym celu proszę o wypełnienie formularza rejestracji telewizora do naprawy, który jest dostępny na stronie: http://www.sony.pl/support/pl/repair
Model telewizora należy wpisać w polu "Wyszukaj", a następnie postępować według instrukcji pojawiających się na stronie.

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że te informacje okażą się pomocne,

Barbara_K

the_gullwing
Użytkownik

Witam! I co w końcu wyszło z tym zasilaczem?

 

Pozdrawiam

Dedal102
Poszukiwacz

Też to masz u siebie?

 

Zasilacz piszczał (słyszalne do 50cm) + telewizor tuż po włączeniu i tuż po wyłączeniu przez kilka minut też popiskiwał (kilka, kilkanaście pisków słyszalne do 3m) + dodatkowo za matrycą był jakiś paproch (widoczna czarna plamka na monitorze na jasnych obrazach, np jako monitor komputerowy).

Zaproponowałem Sony upust w cenie 400-500zł i oswojenie się z takim "gratisem od Sony" ...... ale nie zaakceptowali mojej propozycji ... chyba zbyt mocno przekroczyła ich kompetencje i nie było komu podjąc decyzji o obniżeniu ceny.

TV zwróciłem głównie ze względu na paproch i czekam na nowy.

Mam nadzieję, że w nowym będzie już OK.

 

 

the_gullwing
Użytkownik

U mnie żadnych paprochów nie ma. Jest jedynie to buczenie z obwodów zasilania. Choć podejrzewam, że po prostu w zasilaczu działa transformator i stąd pojawiają się ów dźwięki. Ładowarki do telefonów mi buczą, głośniki mi buczą, transformator który stoi przed blokiem tez buczy :slight_smile: Czy telewizor trafił na gwarancję? Co powiedział technik?
Dedal102
Poszukiwacz

Przeczytaj uważniej co napisałem:

"TV zwróciłem głównie ze względu na paproch i czekam na nowy".

 

Telewizor technika nie widział.

Był kupiony w Sony Store - tam jest możliwośc zwrotu do 30 dni i z tego prawa skorzystałem głównie z powodu gratisowego "paprocha".

W moim tv zasilacz był głośniejszy na postoju niż podczas pracy, tzn. głośniej piszczał w trybie "standby" czyli czuwania gdy jest minimalny pobór prądu (słyszalne nawet do 50cm od zasilacza). Natomiast podczas pracy telewizora zasilacz cicho buczał (słyszalne tylko poprzez przyłożenie zasilacza do ucha).

W mnie w biurze "obsłuchałem" około 8 zasilaczy do laptopów i ok. 70% jest bezgłośna, a 30% buczy (próba przykładania zasilacza do ucha), ale w żadnym nie ma tak słyszalnego piszczenia.

Myślę, że w tym zasilaczu do Sony jest jakaś niedoróbka, niefortunne zaprojektowanie lub przypadkowe dobranie komponentów. Aby szybciej, aby taniej. Na zasilaczu napis "Made in China".

seerek
Poszukiwacz

Mam podobny problem w moim KDL-32EX720 (z 2011).

Zasilacz jest wbudowany i piszczy zaraz po wyłączeniu telewizora przez jakies pięć minut oraz czasami w nocy też przez 5 minut.

TV po wyłaczeniu pilotem przechodzi w jakiś stan czuwania i jest w nim przez ok 5 minut (bo tyle chodzi dysk podpęty do niego) i wtedy piszczy. Po 5 minutach piszczenie znika i zasilanie USB dysku też.

 

Nie reklamowałem bo nie jest to mocno uciązliwe ale ciekawe czy by uznali reklamację 🙂

 

Podobny problem mialem kiedyś z zasilaczem do multiswitcha który piszczał cichutko ale non stop. W tym przypadku reklamowałem i wymieniono mi zasilacz.

profile.country.PL.title
Barbara_K
Moderator

Witaj seerek,

 

Faktycznie jeżeli pojawia się taki problem, a nie jesteś pewien, czy sprzęt można reklamować, to może warto napisać do pomocy technicznej na adres: customersupport.pl@eu.sony.com. Oni na pewno doradzą ci co zrobić. Jeżeli jednak zdecydujesz się na reklamację, poniżej wysyłam ci link do zgłoszenia naprawy: http://www.sony.pl/support/pl/repair

 

Powodzenia,
Barbara_K