Podziel się wrażeniami!
Witam!
Jestem posiadaczem tv Sony 50w805b.
Podczas oglądania meczów piłka jest rozmyta, a wokół pilarzy jest rozmyty obraz.
Sygnał dostarczany z satelity. Używam dekodera nc+ Pace pvr. Dekoder podłączony jest do tv poprzez kabel hdmi.
W telewizorze wyłączyłem redukcje szumów itp. Ustawiłem jedynie tworzenie realizmu na rozdzielczość 15, szczegółowość obrazu duża, żywy kolor maks. Nie mam pojęcia, czy to wina kalibracji, czy wadliwego tv. Już raz wymieniłem telewizor z powodu bad piksela. Porównujac w805b do starego Samsunga 40', to właśnie Samsung wypada lepiej, ponieważ piłka nie jest rozmazana, oraz wokół piłkarzy nie jest rozmazany obraz.
Proszę o pomoc.
Dzień dobry,
przede wszystkim sprawdź ustawienia dekodera czy przypadkiem nie przesyła obrazu z przeplotem. Wszelkie ustawienia obrazu dekodera z literką "i" na końcu np.: "1080i" należy zamienić na ustawienia z literką "p" np.: "1080p"
Jeżeli dekoder jest poprawnie ustawiony, a problem pozostaje, pomóc może dobranie odpowiedniego motion flow lub jego kompletne wyłączenie (menu: ekran/obraz). Także wybór sceny i tryb obrazu mogą mieć wpływ, szczególnie na tak dynamiczny obraz jakim jest transmisja meczu.
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki rozwiążą problem.
Pozdrawiam!
Witam jeśli chodzi o motionflow i obraz, to próbowałem już wszystkich wariantów.
Pomógł jedynie tryb wyraźny plus, ale wtedy obraz jest bardzo ciemny.
Natomiast jeśli chodzi o rozdzielczość dekodera, to maksymalna rozdzielczość to 1080i.
Telewizor już raz wymieniłem z powodu bad pixela, teraz chyba znowu nie obejdzie się bez serwisu..
Dzień dobry
Niestety nie potrafię Panu pomóc w rozwiązaniu problemu o którym Pan napisał mam jednak nadzieję że na dany temat wypowie się ktoś kto zna się lepiej w tematyce Pana sprzetu.
Jednak zaciekawiła mnie kwestia o której Pan wspomniał a mianowicie że raz już wymieniał Pan telewizor z powodu bad piksela. Czy mógł by Pan napisać coś więcej na ten temat tzn. ile było tych pikseli wadliwych, kiedy wada sie ujawniła (mniej więcej ile czasu od zakupu), mniej więcej gdzie one się znajdowały, w jaki sposób reklamował pan produkt tzn. sprzedawca czy producent? tytułem gwarancji czy z ustawy? czy towar był zakupiony w jednej z tzw"sieciówek" czy może przez sony online, mniej więcej kiedy to było itp. (nie ukrywam że temat wymiany tv z powodu wadliwego piksela jest dla mnie i zapewne dla jeszcze wielu użytkowniów tego forum szalenie ciekawy)
W razie pytań służę pomocą
Pozdrawiam serdecznie.
Drogi Panie bardzo dziękuję za odpowiedź.
W mojej subiektywnej opinii powołując się na to co Pan napisał wychodzi na to że producent lub serwis uznaniowo podchodzi do zgłaszanych reklamacji w sprawie wadliwych pikseli - jednym klientom towar wymienia bez problemu (kupującym towar przez sklep online) a innym już nie (kupującym ten sam towar w innym sklepie). Wszyscy zgodnie twierdzą że piksele o których mowa są wadliwe ale jeżeli chodzi o wymianę bezpłatną w ramach gwarancji to jest ona odrzucana ale jeżeli chodzi o naprawę płatną to już nikt nie widzi problemu aby ten sprzęt naprawić.
Zapraszam do zapoznania się z tematem:
http://community.sony.pl/t5/telewizory/problem-z-nowym-tv-sony-kdl-55w829b/td-p/1846956
Ja równiez wolał bym aby (nietani) sprzęt działał od początku jak należy...
Pozdrawiam serdecznie
Witaj,
Dekoder wciąż jest nastawiony na 1080i (interlaced, z przeplotem), co powoduje rozmazanie ekranu podczas ruchu.
Jeśli jest to najwyższa rozdzielczość to sądzę, że w przypadku dynamicznych akcji, szczególnie tak małych obiektów jakimi są piłkarze na tle boiska, warto zrezygnować z rozdzielczości 1080i (nawet wątpię, czy telewizja rzeczywiście z taką rozdzielczością transmituje mecz) na rzecz niższej ale z literką p (progresive, bez przeplotu) na końcu, na przykład: 720p.
Pozdrawiam serdecznie,
Barbara_K
Podaj email to wyslę Tobie ustawienia mojego TV i sobie sprawdzisz.