Podziel się wrażeniami!
Czesc 🙂 Kupilem niedawno telewizor Sony KD-43XF7596. Mam problem z jakością obrazu. Otóż mam wrażenie, że w obrazie pojawia się szum tzn. takie lekkie śnieżenie, migotanie. Pojawia sie zarówno przy oglądaniu Netflixa jak i sygnału z kabla HDMI. Używam defaultowych ustawień. Czy ktoś miał ten sam problem ? To kwestia ustawień czy hardware nie działa dobrze ?
Sugerujemy skonsultować to z naszym wsparciem technicznym. Kontakt: poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email, telefonicznie dzwoniąc pod numer tel. 22 3060694 lub e-mailowo: customersupport.pl@eu.sony.com.
Ja uważam, iż jest to wada oprogramowania w tegorocznych modelach XF. Sam zgłaszałem wadę obrazu w moim nowym telewizorze. Otrzymałem standardowo propozycję resetu do ustawień fabrycznych co oczywiście nic nie dało, w konsekwencji poproszono, abym zrobił zdjęcia. Obawiam się jednak że trudno tą wadę oprogramowania oddać na zdjęciach. Można zrobić zdjęcie z Netflixa w Dolby Vision, gdzie obraz pozbawiony jest koloru i kontrastu, gorzej np. z telewizji naziemnej albo z dekodera Evobox. Niby obraz jest dobry ale momentami obraz jest nie ostry, szarpiący, w drugim tle jakby rozmazujący się i momentami pojawia się nie naturalnie duże smużenie. Przeglądałem różne fora i podobne objawy, zgłasza wielu użytkowników serii XF, dlatego raczej jestem spokojny że telewizor jest ok. Z drugiej jednak strony nie ma pewności czy nowe oprogramowanie wszystko naprawi.
Pisałem o podobnym efekcie w innym temacie. Posiadam Tv XF i zauważyłem
takie denerwujące drgania, oraz jakby ultra szybko puszczany poklatkowo film, najbardziej widoczny, na płynących chmurach, czy krajobrazie pokazywanym z góry w "Planeta Ziemia" w 4K, lub na drugim planie. Rozwiązanie do swojego problemu znalazłem, w ustawieniach "Ruch", za te niedogodności odpowiadała opcja "Tryb kliszy" (która jest domyślnie wyłączona), ustawiłem na "Duża"(Konwersje IP z dodatkową kompensacją ruchu w celu usunięcia drgań, odpowiednie dla wielu formatów wideo)
Kolego, mógłbyś podac dokładna ścieżkę do ustawień "Ruch"?
Przeglądałem swoje ustawienia i nic takiego nie widzę.
Dzięki za info. U mie nie ma takiej opcji. (7096 i 7005).
Witam,
Przekzałem wątek do supportu - oto odpowiedź:
Sytuacja może być spowodowana z problemem/niedostosowaniem związanym z odświeżaniem obrazu. Zalecam próbę zmiany opcji Motionflow w ustawieniach obrazu (HOME - Ustawienia - Ekran - Obraz - Ustawienia zaawansowane - Ruch - Motionflow).
Pozdrawiam