Podziel się wrażeniami!
Chyba nikt jeszcze nie zauważył, otóż pod tym linkiem (http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-hn/prd-tvhc/youtube-app-announcement) Sony zamieściło taki komunikat z dnia 23 tycznia 2015r.:
Firma Google ogłosiła, że po 20 kwietnia 2015 r. nie będzie już zapewniać obsługi aplikacji YouTube na niektórych urządzeniach. Więcej informacji na temat ogłoszenia opublikowanego 22 stycznia 2015 r. można znaleźć na stronie http://www.youtube.com/devicesupport
Będzie to miało wpływ na działanie niektórych telewizorów oraz odtwarzaczy wideo i audio firmy Sony. W przypadku posiadania jednego z wymienionych poniżej modeli po 20 kwietnia 2015 r. korzystanie z serwisu YouTube na posiadanym urządzeniu nie będzie możliwe.
Ważna informacja na temat telewizorów, odtwarzaczy Blu-ray, amplitunerów i systemów kina domowego (BDV) wyprodukowanych w 2012 r.
Jak znam życie i podejście Sony to wyjdzie na to że ludzie będą zmuszeni kupić nowe tv zeby korzystać z yotube bo "stare" modele sprzed 2012 nie dadzą sie zaktualizować do nowej wersji. A może sie myle i Sony pozytywnie mnie zaskoczy i nie bede musiał sie pozbywać mojego "starego" EX720. Zobaczymy pożyjemy.
https://support.google.com/youtube/answer/6098135?p=yt_devicesupport&rd=1 |
djrychu problem dotyczy tylko i wyłącznie SONY oraz PANASONICA a nie innych producentów - http://youtube-eng.blogspot.com/2014/03/committing-to-youtube-data-api-v3_4.html
Jest 21.04.2015, czyli dzień po "czarnym" 20 kwietnia, nie zaobserwowałem żadnych niespodzianek w TV sony kdl-50 w815. Youtube normalnie odtwarza (jak na razie).
plukaszcz nie do końca jestem przekonany, że tylko Panasonic i Sony. Kolega ma Samsunga z 2011 roku i też mieli mu wyłączyć YouTube. Jak u niego będę to się okaże.
Pozdrawiam
A orientował się ktoś, czy prawnie dałoby radę zareklamować brak usługi youtube? Wg mnie jeśli byłaby gdzieś w instrukcji obsługi urządzenia wzmianka o youtube, to myślę, że byłaby jakaś szansa na pozytywne załatwienie sprawy. Nikła może, ale zawsze. Ja mam przedłużoną gwarancję do 5-lat, zatem gwarancja jeszcze działa. Jak jeśli tylko znajdę jakiś kruczek, mam zamiar interweniować i kopać się z Sony dopóki nie przyznają mi racji.
Instrukcja to jedno a dostepność usług to drugie. Nie masz szans reklamacji produktu z tutułu niegodności z umową. Zresztą małym bardzo małym druczkiem SONy gdzieś ma zapisane ze w każech chwili może zrezygnować z danej usługi lub jakaś tam usługa nie jest dostępna w danym kraju. Np tak było z usługą geolokalizacji zdjęć, w mym EX720 zostało to wyłączone chyba gdzieś tak 2 lata temu, bez żadnych konsekwencji.
Reasumując - trzeba przestać wierzyć reklamom i innym cuda kijom na wiankach, a zacząć myśleć trzeźwo i kupując kierować sie zdrowym rozsądkiem. Co prawda rynek ułsug SMART powstawał własnie w latach 2010-2011 i rozwija sie do tej pory i na dzień dzisiejszy widać któremu z producentów TV zależy na usługach SMART. Jedno co moge powiedzieć to SONY na tym polu na pewno nie zdało u nas egzaminu.
Musze się zgodzić z Toba niestety te modele od 2011 do 2014 posiadają naprawdę kiepski SMART.
Nowy Android TV może się okazać pójściem w dobrym kierunku.
Jestem maksymalnie wkurzony na sony. W 2011 r. wydałem sześć tysięcy zł na tv bravia aby moje dziecko przez parę lat mogło wygodnie oglądać bajki na youtube. Po czterech latach sony mnie olewa - nie zaktualizuje firmware aby było zgodne z nowymi API wymaganym przez aplikację youtube. Całą resztę pierduł w tym tv może sobie sony wsadzić! Jedyną sensowną i użyteczną aplikacją było YT. Teraz tv sony stał się tylko wyświetlaczem sygnału tv. Za te pieniądze kupiłbym trzy razy tv samsunga. Nigdy więcej sony!
Sony życzyłby sobie abyśmy nowe tv kupowali po 3-4 latach użytkowania. Teraz niema Youtube, za rok nie
będzie głosu, a gdzieś za dwa lata zabraknie obrazu.