anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

WF-1000XM4 czujnik zbliżeniowy

profile.country.PL.title
adam2o
Nowicjusz

WF-1000XM4 czujnik zbliżeniowy

Witam,

Czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek słyszał o odpadaniu czujnika zbliżeniowego od słuchawek? 

Słuchawki używane od połowy lipca. Ani razu nie spadły, nawet z minimalnej wysokości. Ani razu nie zamoczone. Pewnego dnia zwróciłem uwagę, że na jednej z nich czegoś brakuje.

Słuchawki WF.jpg

Po małym dochodzeniu ustaliłem, że to jakaś osłona czujnika zbliżeniowego. Zgłoszone na reklamację na początku listopada. Reklamacja nie została uznana. Uzasadnienie od autoryzowanego serwisu Sony "Sontronic": "odmowa naprawy w ramach gwarancji producenta - filtr czujnika odklejony. Powodem odklejenia jest wilgoć (co widać również na samych słuchawkach oraz etui). Dodatkowo w filtrach piankowych w lewej i prawej słuchawce pełno woskowiny usznej... poziom dźwięku przez to jest niższy niż fabrycznie nowych słuchawek. Mogą wystąpić inne problemy z NC, w najgorszym wypadku woskowina dostanie się na przetwornik i słuchawki nie będą do uratowania. Na ten moment całość naprawy (czyszczenie filtrów + uzupełnienie filtra czujnika) 370zł brutto + koszt transportu. Usterki nie są samoistne. Wykonano zdjęcie porównawcze filtra zatkanego (jak u klienta) z filtrem czystym". 

 

Według mnie coś co nie powinno się odkleić w słuchawkach kupionych za ponad 100 zł. Uzasadnienie, że to "przez wilgoć" i że "poziom dźwięku jest niższy przez woskowinę uszną" jest dla mnie dość niezrozumiałe skoro słuchawki mają odpowiednie certyfikaty chyba właśnie po to. Słuchawki mają oczywiście styczność z woskowiną uszną (jak to słuchawki dokanałowe) a przez to i z wilgocią, ale do tego zostały zaprojektowane. 

Skorzystałem z usługi tego serwisu myśląc, że lepiej wydać 370 zł niż znowu ponad 1000 zł. 

Po miesiącu od odebrania słuchawek od "autoryzowanego serwisu" i wydaniu 390 zł (bo jeszcze kurier) ten sam filtr/czujnik, cokolwiek to jest, znowu uległo odklejeniu. Na tej samej słuchawce. Tę którą nakleił "autoryzowany serwis". Po MIESIĄCU.

Słuchawka 10.02.2023.jpg

Zgłosiłem ponownie reklamacje (chciałem konkretnie rękojmie ale sprzedawca w sklepie powiedział, że to to samo). Nie została uznana. W odpowiedzi wczoraj dostałem, że "W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że zgłoszone żądanie reklamacyjne nie może być uwzględnione.

Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umowa. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny, spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona."

 

Zupełnie nie wiem czym w takim przypadku jest "niewłaściwe użytkowanie". Może te słuchawki nie są przeznaczone do wkładania do uszu. Może tylko do trzymania ich w etui na półce...

Nie wiem, jestem już po prostu sfrustrowany tym, że wydałem już praktycznie 1500 zł i takie coś się dzieje w produkcie premium bo uważam, że taki to jest produkt.  

 

Poszukuje podpowiedzi co teraz z nimi zrobić? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi. 

2 ODPOW. 2
profile.country.PL.title
Jacek_M250
Znawca

Czegoś nie rozumiem. Serwis wykonał naprawę odpłatną która okazała sie nie skuteczna. Ja bym reklamował mimo wszystko w serwisie który naprawiał.

 

profile.country.PL.title
adam2o
Nowicjusz

Witam. 

Tak też zrobiłem :wink: 

Ponownie złożyłem reklamację w sklepie w którym słuchawki zostały kupione. 

O ile sklep odpowiedział, że nie uznaje reklamacji to serwis ją uznał i dostałem wybór zwrotu środków lub wymiany na nowy egzemplarz.