Podziel się wrażeniami!
Nie pisałem o tym wcześniej myśląc, że samo przejdzie, ale niestety tak się nie stało. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem tableta. Dzieje się tak zazwyczaj po samoistnym wejściu tableta w stan uśpienia, ale to nie jest reguła. Urządzenie nie daje się wybudzić również gdy wcześniej sam je "uśpię" przez krótkie wciśnięcie przycisku OFF.
Przy próbach włączenia nic nie daje naciskanie przycisku ON/OFF - ekran urządzenia wciąż pozostaje czarny. Nie działa również dłuższe przytrzymanie ww. przycisku, albo jego kilkukrotne szybkie naciśnięcie. Często jedynym wyjściem z sytuacji jest spinacz biurowy i hard reset. Czasami patrząc na tablet pod kątem na wygaszonym wyświetlaczu widać te widoczne przy początkowym uruchamianiu kręcące się "esy-floresy".
Mam wrażenie, że powodem takiej sytuacji jest karta SIM siedząca w urządzeniu. Wcześniej (zdaje mi się) problem nie występował. Ponadto kilka razy na dzień zdarza mi się, że gdy zadziała przycisk ON tablet uruchamia się oknem, na którym podaje się numer PIN do karty SIM, tak jakby będąc w stanie uśpienia sam się resetował.
Dodam jeszcze, że gdy tablet jest całkowicie wyłączony np. na noc, rano uruchamia się normalnie jak gdyby nigdy nic.
Czy ktoś z Was spotkał się również z takim problemem?
Nie wiem na ile moja odpowiedź się zda bo... używam Tablet S, a nawet używałem dwóch modeli. Dodatkowo mam 2 znajomych z Ska i specjalnie ich o to podpytywałem i u nikogo ten problem nie występuje. Aczkolwiek wszyscy mają wersję WiFi. Jednak myślę, że jakby problem był powszechny to byłoby więcej takich wątków.
Sam wspominasz, że to jest od niedawna - co za tym idzie kwestia wnioskuję, że to kwestia oprogramowania. Coś instalowałeś w systemie? Może by go przeinstalować?
Na początek spróbuję popracować z tabletem z wyjętą kartą SIM. Będzie jasne czy to miesza karta czy coś innego.
Wracając do tematu - wyjąłem wczoraj kartę SIM. Do chwili obecnej nie miałem ani razu sytuacji opisanej w pierwszym poście. Tablet uruchamia się raz za razem.
Czyli problem ma jakiś związek z kartą SIM. Pytanie: co dalej?
Czy ktoś z Was ma tablet S z 3G i korzysta z netu z włożoną do urządzenia kartą SIM (mam kupioną w Orange kartę SIM dedykowaną tylko do mobilnego netu)?
Ja pracuje często ,ale mam włożoną kartę z PLAY normalna telefoniczna z internetem( abonament + net na jednej) bez limitu i nie mam kłopotu , sprawdź kartę może jest porysowana itd. ewentualna wyminą na nowa i test . Sam czekam na dialer bo muszę od czasu do czasu przekładać kartę tablet tel. Ważne by karta też była dobrze ułożona w tym czarnym plastiku gdy ją wkładamy lubi się deko przesuwać.
Chyba już wszystko jasne. Włożyłem dziś kartę SIM z powrotem - tablet nie potrafi "wstać" po wejściu w stan uśpienia. Włożyłem też dwa inne SIMy - efekt ten sam. Chyba czeka mnie wizyta w serwisie.
Gorzej, że w moim mieście nie SONY nie ma serwisu i sprzęt powinienem zareklamować w sklepie, w którym był kupiony. Do serwisu sprzęt pojedzie bez karty SIM, czyli działający bez problemów.
Normalnie chyba wydrukuję wątek z forum i dołączę do protokołu reklamacyjnego.
Spisując protokół i opisując usterkę proponuję zatem na wyraźne zaznaczenie faktu konieczności umieszczenia karty sim aby błąd wykryć i po kłopocie.
Czekam na finał tej sprawy
greyboy napisał(a):
Gorzej, że w moim mieście nie SONY nie ma serwisu i sprzęt powinienem zareklamować w sklepie
Zadzwoniłem, tak jak napisał Don. W najbliższy poniedziałek kurier odbierze ode mnie tablet. Mam przygotować samo urządzenie bez gwarancji, dowodu zakupu, kabli itp. Tablet wysyłany jest serwisu Sony gdzieś poza granicami naszego kraju. Czas naprawy 5 do 10 dni roboczych. Ze wstępnych informacji uzyskanych na infolinii dowiedziałem się, że może to być problem z płytą główną.
Na pewno masz wysłać bez gwarancji i dowodu zakupu ?? Jakoś dziwne mi się to wydaje pierwszy raz słyszę o takiej praktyce