Podziel się wrażeniami!
Witam,
po zakupie tabletu 113 z 3G ( opisane objawy dotyczą pracy na wifi w domu) wszedłem na android market i od razu samoczynnie jako następca pobrał mi się sklep Play w zamian tego poprzednika; i dwa dni sklep Play mi działał dobrze i pobrałem sobie kilka aplikacji ( działam jeszcze na androidzie wer.3).
Jednak teraz coś się stało i nie działa i po kliknięciu ikonki sklepu pojawia się komunikat: "Aplikacja sklep Google Play została niespodziewanie zatrzymana. Spróbuj
ponownie", ale ponowne próby nic nie dają i nie mogę wejść do sklepu.
Czy ktoś ma podobne objawy na swoim tablecie lub wie jakie kroki mam dalej poczynić?
1).Zastanawiałem się czy mogę w ustawieniach \zarządzanie aplikacjami -wybrać play i odinstalować - a potem zainstalować ponownie. Tylko skoro nie będę miał już tego sklepu to skąd go zainstalować ?
2).Chciałem równiez teraz zrobić update androida do wer.4 - ale mam obawy, że jak mi sklep nie działa to update nie pójdzie i mi się zawiesi całkowicie tablet.
Może taki update by pomógł.Czy bez działającego sklepu play można zrobić update androida ?
3). Może ktoś podpowie inne rozwiązanie, albo odniesie się do pomysłu nr. 1 i 2 ??
Pozdrawiam
sonic
już kiedyś ktoś opisywał problem ze sklepem, ale nie mogę tego znaleźć
Z tego co pamiętam to on odinstalował sklep i zresetował (wył - wł) tablet, a po podłączeniu do sieci sklep się sam pobrał. Zresztą to nie problem, bo masz możliwość instalacji appek nie tylko ze sklepu Google.
Zastanawia mnie tylko jedno: dlaczego nie pobrałeś jeszcze aktualizacji do ICS (android 4.0) ?
1. Kiedyś miałem problemy ze Sklepem po zainstalowaniu jakieś "sypiącej system" aplikacji. Nawet nie mogłem stworzyć nowego konta Google i dodać go na tablecie. Pomógo przywrócenie do ustawień fabrycznych.
2. Ostatnio znajomy na Androidzie miał takie same przypadki jednak minęły mu podobno "same" po kliku dniach. Nie wiem czy coś dodawał lub usuwał ale wedle plotek samo zniknęło.
Co do aktualizacji to wydaje mi się, że w żaden sposób nie jest ona powiązana z Google Play i Google. Wydaje mi się, że jest to osobny kanał dystrybucji danych.
Aczkolwiek możesz zrobić aktualizacje - najpierw ściągnie się plik instalacyjny, a dopiero po chwili zatwierdzasz i przechodzisz do procesu instalacyjnego. Dlatego spokojnie.
Co proponuje:
1. Przywrócić Tablet do ustawień fabrycznych bo może rzeczywiście to wkestia jakiegoś softu, który dodałeś
2. Zainstalować aktualizacje
Dzięki za sugestie.
Odpowiadam co zrobiłem:
- przywróciłem do ustawień fabrycznych
- oraz update androida do wersji 4.0
Te czynności spowodowały, że jest ok. Sklep play już działa.
Żeby jednak nie było za pięknie pojawił się kolejny mankament tzn. częste zanikanie sygnału wifi w tablecie. Router jest sprawny bo laptop stojący z boku łapie dobry sygnał.
Generalnie nie wiem czy można porównywać z laptopem, ale na tablecie sygnał pokazywany jest jako słabszy ( mniej kresek).
Prawdopodobnie to kwestia/problem tego konkretnego egzemplarza tabletu, chociaż gdzieś czytałem, że inni posiadacze też mieli podobne problemy.
Czy ktoś ma pomysł może co zrobić z tym zanikającym sygnałem wifi w tablecie ?
Dodam, że w ustawieniach mam aktywną opcję żeby "nigdy" nie rozłączał.
Nie wiem czy problem tkwi gdzieś w ustawieniach, czy w tym konkretnym egzemplarzu ?
Pozdrawiam
Niestety problem tkwi w sofcie i ma zostać naprawiony przy aktualizacji Sony Tablet S do funkcji znanych z Xperia Tablet S.
Tez bym się zgodził z przedmówcą. Sonic o ile wierzyć na słowo użytkownikom wersji z 3g na innym forum piszą o problemie gubienia sygnału w modelu sgpt113. Nie wydaje się ze jest to winą konkretnego ( tu Twojego ) modelu a bardziej optymalizacji systemu . U mnie dajmy na to w sgpt111 dopiero jak powtórnie wejde w ustawienia wifi zaczyna mnie łączyc z zapamietana siecia po wlaczeniu wifi.
Po aktualizacji do 4.0.3 przywrocilbym ustawienia fabryczne = system wymaże wszystkie dane które mogly być nadpisane przy updacie. Po resecie zostanie 4.0.3 .
Ewentualnie mozesz:
1 skorzystac z aplikacji do sprawdzania wifi :
sony.pl/support/data/manuals/imanual/helpguide_sgpt1/PL/contents/03/05/37/37.html
2. Przetestuj wifi przy trybie samolotowym i napisz czy jest tak samo . Moze 3g z wifi sie "gryzą"
Pozdrawiam