annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel een IP-adres, toch geen internet-tv

profile.country.nl_NL.title
deehaa
Bezoeker

Wel een IP-adres, toch geen internet-tv

Sinds een aantal weken Bravia-kijker in de veronderstelling dat ook internet-tv de huiskamer zou binnenkomen.

De Bravia KDL-60EX700 is met een draad verbonden met een D-link router, type DIR-855.

Als ik selecteer

    > netwerkstatus bekijken

dan komt er een overzicht dat meldt:

Verbindingdmethode: Bedraad

Kabelverbinding: OK

IP-adresinstelling: auto

MAC-adres: code van 12 karakter (cijfers en letters, in groepjes van 2)

Proxyserver: Niet gebruikt

Als ik via de afstandbediening selecteer

    >  Video

dan krijg ik een hele lijst met (beschikbare) mogelijkheden, waaronder Youtube, Veronica, SBS6 en de mogelijkheid om de laatste versie van het NOS-journaal te zien. So far so good (zou je zeggen)

Vraag: weet iemand of de tv deze info van het internet heeft gehaald, of dat dit voorgeprogrammeerd is?

Als ik dan vervolgens één van deze mogelijkheden selecteer krijg ik de kreet:

"Er heeft zich een netwerkfout voorgedaan"

Het vernieuwen van de netwerkinhoud lukt ook niet

Helaas ben ik niet zo technisch (maar ik wil wel leren....)

Vraag: kan iemand mij helpen? Tips wat ik zou kunnen doen?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

Dirk

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Als er geen standaard poort en Primaire DNS staat dan heeft de tv dit IP adres niet van je router gekregen. Normaal gezien moet daar het IP adres van je router in staan. Het IP adres en subnetmask kan je terugvinden in je router zelf (bvb 192.168.0.*** met *** een nummer tussen een waarde ingesteld in je router, je subnetmask zal wel iets als 255.255.255.0 zijn). Wat je misschien eens kan proberen is een laptop op je kabel aan te sluiten en te zien of je daarmee verbinding krijgt. Ik had het zelfde probleem en bij mij lag het probleem in de kabel. Dat moet blijkbaar minimum een CAT5e of CAT6 kabel zijn.Ik heb de router ook naar fabrieksinstellingen moeten resetten en dan terug instellen. Maar daarna geen problemen meer.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Ik heb dit probleem ook gehad bij het aansluiten van mijn TV op mijn internet.

- Het is de bedoeling dat de TV een LOKAAL LAN IP adres krijgt, dus beginnend met 192.168.xxx.xxx

- Sommige routers  / combo-modem-routers besluiten aan de TV een ander automatisch IP adres door te passen - vaak in de range 169.254.0.0 -169.254.255.255 [ automatische IP toekennings range ]. Dan gaat het fout. Ik denk bij jou ook.

- Je zult je router moeten vertellen, dat een lokaal IP adres moet worden uitgedeeld aan het apparaat.

- Dus via je PC/Laptop met je webbrowser, inloggen als admin op je router (hoe precies verschilt per router, probeer om te beginnen eens te surfen naar http://192.168.1.254/ - dat is vaak het Lokaal IP van de router, maar verschilt per merk en model - googlen... - eventueel met iemand samen die er wat ervaring mee heeft)

Message was edited by: breedBenR

Message was edited by: breedBenR