annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Capture one: versie 12 uitgebracht

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Capture one: versie 12 uitgebracht

Phase one lanceerde vandaag de nieuwste versie van de Capture One software, die hiermee nu op versie 12 komt.

 

Nieuwe features vind je hier:

 

https://www.phaseone.com/en/Capture-One.aspx?gclid=EAIaIQobChMI1uOl3Iv93gIVlOR3Ch1l0QzJEAAYASAAEgJlj...

en

https://co12.phaseone.com/

Opvallende zaken vind ik de meer uitgebreide mogelijkheden van het werken met maskers en het redesign van de interface.

 

Ander helaas erg opvallend feit is dat de prijs van dit software pakket nogal gestegen is.... Waar ik tot versie 11 max 80 euro betaald heb voor aanschaf danwel update moet er nu 129 euro neergeteld worden voor een update. Dat is maar 50 euro minder dan voor de volledige versie! Ben je 'nieuw' dan kost de Sony versie nu ineens 249 euro voor een stand alone of 189 voor een jaarabonnement.

 

Ik gebruik Capture One vooral met tethered shooting en wanneer huidstinten nauw komen. Ik twijfel nog even over een upgrade eerlijk gezegd....

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wel eens overwogen om over te stappen op Capture One, maar wat mij weerhoudt was de prijs. Vond het persoonlijk de meerprijs tegenover Adobe CC niet waard. 

 

Lightroom Clasic CC ondersteund geen tethering voor Sony. Helaas....  Ja via omweg. Wel eens gedaan via de Sony app. Deze foto's laten plaatsen in een map waar Lightroom in real time de foto's inlaad. Werkt op zich prima, maar wel omslachtig. 

 

Zijn er alternatieven voor tethering?  

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Instaphoto

 

https://tethertalk.com/2018/03/13/shooting-tethered-with-the-sony-a7-iii/

&

Imaging Edge (Remote/Viewer/Edit) 1.3.01 has been released. 

 

@Amfion

Capture One 12 officially released. It adds a ton of new features and if you want to buy it (Click here) you get additional 10% off using our code “AMBSAR“.

 

Nieuwe UI in C1?? Zou ik er dan ook vrindjes mee kunnen worden? :smile:

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Sigi begrijp niet geheel waarom je mij vermeld en deze link plaats 😉 De link gaat over Tether Tools in samenwerking met Capture One. De spullenboel zoals Tether Tools levert is zeker mooi en werkt ook nog eens goed. Geregeld mogen testen/lenen van één van de ambassadeurs. Echter werkt hier de USB-C kabel die bij één van mijn Macbooks werd gelevert prima.

 

Haal aan dat er niet veel software is die tethering ondersteund, zoals Capture One. Helaas biedt Adobe geen native ondersteuning. Je kunt werken volgens eerdergenoemde stappen. Met de app (software) van Sony, maar dit vind ik persoonlijk omslachtig werken en storingsgevoelig. Zo nu en dan gebruik ik deze optie als ik een workshop geef.  

 

Belangrijke reden dat ik niet kies voor Capture One is dat ik zo nu en dan workshop geef en cursisten niet enkel Sony gebruiken. Wens je ondersteuning voor meer merken en type camera's is het een prijzig stukje software. En ook met Ambasadeur korting nog prijzig. Heb het een jaar gratis gehad en kon daarna goedkoop verlengen, maar niet gedaan. 😉 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@Sigiphoto
Je weet het niet tot je het probeert natuurlijk....:wink:

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion je hebt gelijk, Ik heb de trial binnen...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en