annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zie de muzikant achter de regenboog...straatfotografie

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Zie de muzikant achter de regenboog...straatfotografie

Berlijn...een schitterende stad met een geweldige atmosfeer (naar mijn bescheiden mening). Afgelopen week mocht ik weer een paar dagen daar verblijven 😊

Ook een ideale plaats om het onderdeel straatfotografie te beoefenen!

Zelf ben ik iemand van snelle sluitertijden (bij daglicht) daarbij, onderstaand is met F5.6 en 1/1000 genomen. Ik zie ook wel eens foto's met lange sluitertijden maar bij daglicht ben ik daar niet zo'n fan van. Alhoewel dat wel weer z'n charme heeft indien je in zwart/wit fotografeert of dit achteraf in een bewerkings programma toe past.

Overigens is de zwart/wit setting erg populair bij straatfotografie. Bij dit beeld zou het naar mijn mening niet werken vanwege de regenboog.

 

Het verhaal achter de foto;

De muzikant had een reportoire wat veel doet denken aan een groep The Famous Unknown (even joetoepjen) welke ik een aantal jaar geleden zelf gezien en gehoord heb in Bergen NH. En de muziekklanken waren het eerste wat me opviel en toen pas de foto gemaakt 😉. Ook de pose van de jonge vrouw links is wat mij betreft treffend voor wat er gebeurt.

 

Onderstaand foto is lichtjes bewerkt in LR cc, alleen contrast en verzadiging iets aangedikt.

 

another famous unknownanother famous unknown

grt, Sigi

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Leuk, mooie foto!! :slight_smile: