anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

kamera sony nieuznana gwarancja

Niezadowolony
Poszukiwacz

kamera sony nieuznana gwarancja

Witam. Przestrzegam przed zakupem sprzetu Sony. Nabylem kamere wstrzaso i wodoodporna. Ulegla uszkodzeniu...tak bywa. Sprzet uzytkowalem 10 dni! Oddana do serwisu: krotka odpowiedz: nie uznajemy gwarancji. Odwolanie do ww. nie przyniosło zadnego skutku. Napisalem list do Prezesa Sony Polska z potwierdzeniem odbioru i...nic kompletna pustka. Właśnie pisze list do Federacji Konsumentów, powiadomie o tym rowniez media i pisma branzowe. Nie popuszcze. Uważajcie. Firma tylko ladna od fasady...
11 ODPOW. 11
profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

Cześć, możesz napisać jaki model kamery i w jaki sposób została uszkodzona? Czy serwis podał powód dlaczego kamera nie może zostać naprawiona w ramach gwarancji?

profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Dzień dobry!

 

Myślę, że Paweł ma rację. Podaj proszę model kamery i napisz, jak została uszkodzona, a może któryś z użytkowników będzie mógł Ci pomóc.

 

Ponadto zachęcam do skontaktowania się z Sony Support (customersupport.pl@eu.sony.com), podając zarówno model jak i numer seryjny urządzenia. Prześlij proszę również skan lub zdjęcie dokumentów z serwisu z uzasadnieniem odmowy naprawy gwarancyjnej.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Karolina

Niezadowolony
Poszukiwacz

Witam. Sprawa dotyczy kamery HDR-GW55VE. Zakupiłem ja tuz przed wyjazdem na ferie zimowe skuszony opisami w prasie branżowej o jej wytrzymałości i jakości wykonania. Tuż przed wyjazdem upadła z wysokości ok 1 m na płyte pilśniową w przyczepie campingowej. O wgnieceniu w obudowie nie wiedziałem. Życie pokazało, że podczas filmowania na basenie przestała działać. Oddałem do sklepu gdzie ją nabyłem (namówiono mnie nawet na przedłużenie gwarancji o 2 lata, a to kolejne 500 zł). Sprzęt wysłano do serwisu. Odpowiedz: z uwagi uszkodzenia mechaniczne odmowa naprawy. Ewentualny koszt prawie 4 tys. złotych. Napisałem reklamację prosząc jednocześnie o podanie certyfikatów na szczelnośc i odpornośc mechaniczną. W instrukcji użytkowania jest norma wojskowa na która powołuje się producent i ni w ząb ten sprzęt jej nie spełnia. Napisałem do Prezesa SONY Polska, ale ten mnie całkowicie zignorował. Została mi federacja konsumentów i szum medilany z którego skorzystam. Sprawa jest o tyle przykra, że Sony darzyłem ogromnym zaufaniem i w domu mam zapewne więcej sprzętu tego producenta niz jej Prezes. Tak znana firma nie powinna ignorować klienta. Przykra sprawa

profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

Wydaje mi się, że serwis jednak miał rację. W instrukcji jest zapis "nie jest udzielana gwarancja na zarysowania lub wgniecenia", napisałeś, że wgniecenie posiada. Jest też drugi zapis " Czasami kamera może utracić swoje wodoszczelne właściwości po narażeniu jej na silny wstrząs, na przykład w wyniku upadku. Wskazane jest wówczas przeprowadzenie odpłatnego przeglądu kamery w autoryzowanym punkcie napraw", napisałeś, że po upadku używałeś jej na basenie. Przytoczona w instrukcji norma informuje, że kamerze nic się nie stanie po upadku z wysokości 1,5m na płytę pilśniową o grubości 5 cm (płyta jest podparta w taki sposób, że pochłania energię z uderzenia kamery). Podłoga w przyczepie nie amortyzuje uderzenia.

Niezadowolony
Poszukiwacz

Gdybym wiedział ze nie jest wstrzasoodporna to bym jej nie kupil ! Sprzet jest za delikatny ! Obudowa plastikowa jak w koreańskim czajniku. Proszę doczytac dokładnie normę dotyczacą upadku. Zgodnie z nią powinno być żadnych uszkodzeń. Po co chwalić sie norma wojskową skoro sie jej nie spełnia. Miałem juz kilka aparatów wodo i wstrzasoodpornych... tamte byly niezniszczalne. Wg powyzszego wpisu jest tak: kamera jest odporna na wodę pod warunkiem , że nie upadnie! A na obudowie jest naklejka, która zezwala na upadek z 1.5 m i to wcale nie na płyte pilścniową, ale na cokolwiek. Moim zdaniem to wielkie oszustwo

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert


Niezadowolony napisali:

A na obudowie jest naklejka, która zezwala na upadek z 1.5 m i to wcale nie na płyte pilścniową, ale na cokolwiek. Moim zdaniem to wielkie oszustwo


Naklejka nie zezwala, naklejka informuje o rzeczach, które dokładnie opsane są w instrukcji. Odczytywanie tej naklejki jako zezwolenie na upadek na cokolwiek to zwyczajna nadinterpretacja i to mocno nacechowana myśleniem życzeniowym. 

 

Ja rozumiem, że piszesz w emocjach - każde uszkodzenie jest bardzo nieprzyjemną sprawą - wypadałoby jednak zachować odrobinę rozsądku i pogodzić się z tym, że do tego nieszczęścia nie doszło samoczynnie...

ktoś tę kamerę upuścił. Upadła niefortunnie - trudno. Współczuję. Z reguły mając nawet wstrząsoodporne produkty staram się o nie dbać najlepiej jak mogę.

 

I jeszcze jedna kwestia - oczekiwanie, że prezes oddziału jakiejkowleik ogromnej korporacji będzie zajmował się indywidualnymi przypadkami jest po prostu zupełną nieznajomiścią jak funkcjonują duże firmy/korporacje.

Czy jak w samochodzie zepsują Ci się wycieraczki to również oczekujesz, że sam prezes/właściciel koncernu będzie nadzorował proces naprawy? Czy może jedziesz do najbliższego autoryzowanego warsztatu aby rozwiązać problem. Bo właśnie wszelkie problemy zgłasza się do odpowiednich komórek, w tym wypadku Biura Obsługi Klienta. A jeśli nadal uważasz, że zostałeś potraktowany niewłaściwie, pozostaje jeszcze Rzecznik Praw Konsumenta i droga sądowa.

 

 

Niezadowolony
Poszukiwacz

Jesli pracownicy Pana prezesa ignoruja klienta to list pisze sie wlasnie do niego. Bo moze sie mylę ale to dzieki mnie ma chlopina pensję. Napisze liscik do Japonii i wtedy z pewnoscia sobie mnie przypomni. Sprzęt o ktory wojna jest niezgodny ze specyfikacja i czuję się oszukany.
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert


Niezadowolony napisali:
Napisze liscik do Japonii i wtedy z pewnoscia sobie mnie przypomni. 
 

No niestety to tak nie działa jak się Tobie wydaje.
Z pewnością sprawa zostanie skierowana z Japonii do Europy, do centrali Sony Europe Limited w Anglii.

 

Swoją drogą, czy kontaktowałeś się w swojej sprawie z Supportem Sony? Jeśli nie, to proszę skontaktuj się z nimi podając model i numer seryjny urządzenia. Proszę także abyś przesłał do Supportu skan lub zdjęcie dokumentów z serwisu z uzasadnieniem odmowy naprawy gwarancyjnej.

 

customersupport.pl@eu.sony.com

 

 

Pozdrowienia,

 

 

Niezadowolony
Poszukiwacz

Nie wiem k8m jestes. Zapewne konsultantem oplacanym z Sony. Sprzet nie jest zgodny z umową, którą zawarlem z Sony. Nie spelnia normy wojskowej którą przywołał w opisie. Badziewie i tyle. *********************************** ******************************** I ma się to ni jak do emocji

 

-------------------

Post został edytowany z powodu niezgodności z regulaminem użytkowania forum.